Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Torkade äpplen

  • aTeresea 30 mars 2009

    Jag är ett stort fruktfan och tycker att torkade äppelskivor låter som ett väldigt gott, nyttigt och kalorisnålt alternativ till godis.
    I alla recept jag har tittat i så står det dock aldrig hur lång tid det tar! Är det någon som vet hur lång tid ungefär i ugnen?

  • Eery 30 mars 2009

    har aldrig torkat i ugnen... på den tiden vi torkade äpplen tog vi bort kärnhuset och skivade tunt och hängde upp dom i fönstret över bänken där äpplena fick torka i solskenet(L)

  • aTeresea 30 mars 2009

    Skrivet av Eery den 30 mar 2009

    har aldrig torkat i ugnen... på den tiden vi torkade äpplen tog vi bort kärnhuset och skivade tunt och hängde upp dom i fönstret över bänken där äpplena fick torka i solskenet(L)


    Det låter ju hur mysigt som helst, men finns ju ingen sol nu, så kommer ta för lång tid:/

  • AnneNi 30 mars 2009

    Jag testade att torka äpplen för ett par veckor sen på jobbet och skivade då äpplen och la på galler i ugnen. Hade dem inne i varmluft 75 grader i ca 2 timmar och lät dem sen ligga kvar i ugnen över natten. Vet inte hur länge man egentligen ska ha dem inne, men jag tyckte det blev bra iaf.
    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.