Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Trekants kaka

  • Savi 1 februari 2011

    På konditorier mm finns det att köpa en kaka som brukar heta Konditorikaka / Konditoribit. (är lite osäker)

    Det är en trekant med antingen grön eller rosa marsipan på toppen.

    Har läst att nån här på Matklubben har ett recept där hon kallar dom "Tresnibbar",men det innehållet i recepten passar inte med kakan jag menar.
    Men den ser likadan ut.

    Är det nån som har ett bra recept på dessa?

  • The_mama97mia 1 februari 2011

    http://www.smebacksbagarn.se/info/Kaffebrod/kondis/milano.htm
    är det såna här du menar? Jag har inget recept men det kanske kan hjälpa att söka på Milano?
    Undrar om inte de gröna heter ngt annat?

  • Cassiopeya 1 februari 2011

    Tror de innehåller någon slags vit mjuk kaka, typ sockerkaka. Kommer tyvärr inte ihåg mer förutom att de är doppade i choklad runt om och oftast har rosa marsipan.

  • gunnelpetersson 4 februari 2011

    Skrivet av Savi den 1 feb 2011

    På konditorier mm finns det att köpa en kaka som brukar heta Konditorikaka / Konditoribit. (är lite osäker)

    Det är en trekant med antingen grön eller rosa marsipan på toppen.

    Har läst att nån här på Matklubben har ett recept där hon kallar dom "Tresnibbar",men det innehållet i recepten passar inte med kakan jag menar.
    Men den ser likadan ut.

    Är det nån som har ett bra recept på dessa?




  • gunnelpetersson 4 februari 2011

    jag ha ett recept på en kaka som är som en trekant med mördeg o smörkräm om det kan va det?

  • Savi 4 februari 2011

    Skrivet av mama97mia den 1 feb 2011

    http://www.smebacksbagarn.se/info/Kaffebrod/kondis/milano.htm
    är det såna här du menar? Jag har inget recept men det kanske kan hjälpa att söka på Milano?
    Undrar om inte de gröna heter ngt annat?


    Tack! Ska kolla upp det.

  • Savi 4 februari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 1 feb 2011

    Tror de innehåller någon slags vit mjuk kaka, typ sockerkaka. Kommer tyvärr inte ihåg mer förutom att de är doppade i choklad runt om och oftast har rosa marsipan.


    Låter som de jag menar.

  • Savi 4 februari 2011

    Skrivet av gunnelpetersson den 4 feb 2011

    jag ha ett recept på en kaka som är som en trekant med mördeg o smörkräm om det kan va det?


    Ska kolla på det.Tack!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.