Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ugglor av Oreoskex?

  • lisacecilia 26 mars 2013

    Hej.
    I höstas såg jag ett tips på matklubben om hur man gör ugglor av Oreos. Glömde spara och nu lyckas jag inte hitta det igen. Någon som vet? Har barnkalas i dagarna och tänkte det kunde vara en kul grej för ungarna.

  • Lomlom 26 mars 2013

    Jag hittar heller inget sådant recept här, men efter en snabb sökning på nätet så hittade jag det här:

    http://heltiminsmak.blogspot.se/2012/02/ugglor.html

    Kan det vara dem du är ute efter? 8-|

  • lisacecilia 26 mars 2013

    Nej, det var tyvärr inte de ugglorna. Fast de var söta så tack ändå. Jag har precis för mig att man endast använde nonstop, kex och smält choklad. Går säkert att hitta på eget men jag har liksom fått dessa på hjärnan. Tänkte att ungarna skulle få piffa till sina egna bakelser med strössel, bär, ätbart glitter, flaggor mm. Chokladbollar brukar ju också gå hem. Sedan finns det ju alltid små godingar som är lite kräsna och då tänkte jag att dessa kexen borde slinka ner.

  • Lomlom 26 mars 2013

    Det finns ju oreos som både är "orginal" och chokladdoppade, den finns även små som ligger i en burk. Du kan ju köpa lite olika varianter och så kan barnen använda de små oreos:en som ögon på de i originalstorlek. Och sen ha smält choklad, glitter mm som dekoration på sidan om så får de mixtra på som de vill, det uppskattas garanterat (Y)

  • lisacecilia 26 mars 2013

    Små Oreos? Kul. Tack för tipset.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.