Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Undran

  • AnnaLenaN 5 maj 2009

    Hej!
    Jag undrar bara, ni som har över 1000 recept i er kokbok, har ni provat alla recept eller har ni gjort som jag sparat dom till något senare tillfälle som högst troligt aldrig blir av.

  • Mellanbellan 5 maj 2009

    Nej, jag har inte provat alla recept utav de jag sparat, men många, och fler ska det bli. Jag tillagar som regel någon ny maträtt varje helg om jag är hemma. Jag har fått så många nya favoriter från Matklubben (Y)

  • anluk 5 maj 2009

    Sparar och sparar men har ju inte gjort alla nej, blir säkert inte att man kommer göra alla under hela ens livstid men men. Däremot när jag provat något av andras recept så lägger jag dem i en egen mapp i kokboken över provade

  • Okänd 5 maj 2009

    Jag har sparat massor av läckra recept, men har bara hunnit testa en bråkdel av dem.....Och givetvis ger jag kommentar av alla testade recept..........Det finns ju massor av läckra recept på MK........Och hela tiden kommer det nya recept......Och jag sparar eller skriver ut.
    Gott folk.....Kom ihåg att kommentera vaje prövat recept......Det gör jag.
    Tack för att ni delar med er av alla läckerheter.(Y)

  • essim 5 maj 2009

    Jag har i och för sig inte sparat över 1000 recept men jag har inte provat alla som jag sparat Jag sparar allt som jag tycker verkar gott och som jag kan tänka mig att tillaga. Och när jag har provat något recept så kommenterar jag. (Y)

    Jag har däremot provat alla recept jag lagt in. Men den diskussionen var nog i en annan tråd...:D

  • Okänd 5 maj 2009

    Det här är ju en intressant diskussion i dessa daga, med upphovsrättsskydd och allt!
    Jag har en del kokböcker där det uttryckligen står att man inte får publicera några av recepten. De är skyddade enligt upphovsrättsliga lagar.
    Tänker alla på detta innan man lägger ut recept på MK, kanske till och med som sina egna?
    Jag har sparat en del recept som andra lagt ut på den här sidan, men alla som jag lagt ut har jag skapat och fotograferat själv!
    Visst kan man hämta inspiration från andra recept, det är ju så dom flesta kockarna gör, och sedan kalla receptet för sitt eget, men jag tycker inte att det skulle ge något att kopiera ett annat recept rakt av och sedan publicera det som mitt eget!

  • monfo 6 maj 2009

    Jag brukar skriva vart jag hämtat receptet ifrån om det är något jag hittat i en bok men det är inte alltid det kommer upp. Förut stod det längst ned om man uppgett vart man hittat receptet.

    Men sedan har väl domstol fastställt att recept inte är skyddat enligt upphovsrätten eller har det kommit någon nyare lag?

  • farmoringer 6 maj 2009

    Jag har många recept i mn kokbok också. Men det kommer att ta lång tid innan allt blir testat, om det någonsin blir det.
    Speciellt det jag sparar om bakning. För det gör jag inte så ofta.
    Men jag har som motto att testa minst ett recept i veckan av de jag sparar. Ibland kan det faktiskt bli mer ändå.
    Sen kommenterar och betygsätter jag receptet när det blivit testat..(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.