Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad baka till 250 personer?

  • NewDown 15 januari 2009

    Hej

    Jag har fått i uppdrag av min gymnastikförening att baka nån kaka till 250 personer.

    Vilda bananer....vad ska jag nu hitta på.

    Styrelsen tyckte att " Det fixar du nu när du bara går hemma"
    Jag är föräldra ledig men Det kräver sin tid med 3 barn hemma.

    Har ni några bra förslag?
    Kanske baka nått i Långpanna då får man ju många kakor på en gång.

    Bullar finns det inte tid för just nu, tyvärr så nått som går fortare att baka.

    Tacksam för alla svar jag kan få.(L)

  • Kicki8 15 januari 2009

    Två tips
    Kakan och bullarna går bra att frysa så du kan baka i omg.
    Jörnskaka

    Havre Kanelbullar

    Lycka till med bakandet.

  • nettans 16 januari 2009

    Kladdkaka! Går att förbereda långt innan, släng in i frysen....

  • ikah 16 januari 2009

    De här är enkla och goda. (L)
    Mammas goda bullar
    Går lätt att baka flera satser på en gång.

    Lycka till!:)
    Är själv hemma på föräldraledigt så jag vet vad du har framför dig.

    Kram ika

  • Okänd 16 januari 2009

    Många kakor blir det!
    Men varför inte baka "KÄRLEKSMUMS"?
    Du vet såna där mockakakor med glasyr och strössel på.
    Dom brukar alltid bli uppskattade!
    Är ganska lätta att baka.
    Det blir många på varje plåt.

    Lycka till :p

  • NewDown 16 januari 2009

    Tack för förslagen, har inte bestämt mig riktigt för vad jag sk baka så finns det fler förslag så tackar jag och ta emot.(L)

  • AnnoMundi 16 januari 2009

    Kanske en morotskaka i långpanna? Enkelt och uppskattas alltid :)

  • lisbethv 16 januari 2009

    Det beror på om det ska vara något med glasyr,då hade jag satsat på långpannekakor.:'(
    Men det vete katten om inte jag hade gjort någon slags sockerkaka 3 st åt gången i ugnen(Y)
    finns säkert något smarrigt recept att hitta(L)
    Lycka till !!!!!!

  • frucaos 16 januari 2009

    Arma människa - man kan tycka att ni kunde vara två att dela på uppgiften i alla fall! Har de inte barn själva, som tycker att du har massvis med tid??
    Ska fundera på förslag, återkommer om jag kommer på något, men håller med om att det nog bör bli något i långpanna, om du inte ska stryka med på kuppen.

  • annelieberggren 16 januari 2009

    Hej, kolla min kokbok på BAKA I LÅNGPANNA och se om du hittar något som faller dig in...

  • LEDIVO 16 januari 2009

    Att baka till så många har recept med sig, men muffins brukar alltid gå hem och har fördelen i sådana sammanhang att de har sin "förpackning" via pappersformen. Det är ju också en kaka dina barn skulle kunna hjälpa till med. En annan fördel är att du kan baka ett par satser i taget och frysa tills det är dags.
    Här kommer ett bra recept på chokladmuffins, som är lite extra goda tycker jag.
    Chokladmuffins

  • 2mammamu 17 januari 2009

    :)Hej!
    Baka något lätt som går fort att göra, för 250 personer är ju rätt
    så många, att ni inte delade uppgiften på 2 personer i stället för
    att DU SNÄLLA tjej ska göra till så många personer.

    Jag skulle göra kärleksmums eller vad de nu heter.

    Var inte så snäll i framtiden ! tänk du har ju så mycket
    med 3 barn det är ju inte helt lätt alla gånger.
    KRAMIZ och lycka till med bakandet
    mammamu

  • NewDown 17 januari 2009

    Tack för alla förslag, till min stora glädje så erbjöd sig en annan mamma :)att hjälpa mig så nu kan jag andas lite lättare.:)
    Ska prata med henne och jag tar med mig era förslag (Y)så får vi se vad det kan bli.

    Ja jag var nog lite för snäll från början.(L)

  • lenajeanette 17 januari 2009

    Hej!

    Håller absolut med attt du är alldeles för snäll.....men har självt varit med om samma sak, ibland är det svårt att säga ifrån.

    Jag brukar baka en mjuk pepparkaka som heter Prästgårdens pepparkaka, receptet finns här på matklubben. Gör då tre eller fyrdubbelsats beroende på stl på formarna och ugn. I min ugn går det in fyra 2 L formar. En god kaka som det är svårt att misslyckas med.

    Har även gjort några ggr en kaka som jag tror heter strösselkaka, en långpannekaka ska kolla efter receptet vet att det finns på MK men är inte säker på namnet.

  • lenajeanette 17 januari 2009

    Mjuk kardemummakaka med krispig fyllning

    Här är receptet på långpannekakan, hette visst inte strösselkaka. Men den här jättegod!

  • sufly 17 januari 2009

    mockarutor kanske? Baka några plåtar så måste det ju räcka....:)
    Annars har jag ingen aning

  • jimboz 17 januari 2009

    jag skulle gå in på ett Bageri och frågat om dom hade något left-overs eller gammalt bakverk liggande. Personligen skulle jag nog köpa mig fri. Jag är inte rätt man att göra så mycket till så många. Därför hade jag nog köpt något billigt färdigt. Det går alltid att tigga till sig något..Sedan kan du säga att du har gjort det själv. :)

  • Okänd 18 januari 2009

    Hej!
    Hur går det med "storbaket"?
    Du skriver väl in vad det blev?
    Ha en skön söndag önskar:
    Janne-g & Lillan!

  • NewDown 19 januari 2009

    Hej
    Tack för alla underbara svar(L)
    Så här har det blivit
    Vi är 2 som kommer att baka och det blir bullar, muffins till större delen men även nån sats med moccarutor och gularutor. Det kom in önskemål från ungdomarna som själva ska vara med och tävla, så vi sa det är ju deras stora tävligsdag så självklart ska de få vara med och bestämma.

    Än en gång tusen tack för alla svar(L)
    Kram på er / NewDown.(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.