Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad bakade du för gott senast?

  • celice 15 januari 2008

    :D jag bakade som vanligt matbröd vetekakor som jag bakar varje vecka. semlor och bullar blev det också.

    Eftersom jag nyligen har fyllt år blev det olika sorters tårter och en god daimkaka receptet fick jag här på matklubben

  • Jessika 15 januari 2008

    I söndags blev det ett matbröd med päron! i. Det blev jättegott så receptet är på väg in.(Y)

  • 15 januari 2008

    En fullständig underbar kladdkaka, ur en kokbok med bara choklad. Däremot var den så mastig så jag ska nog göra om den lite, den var som en enda stor tryffel som smälte i munnen. Bottnen var av Chocalate chrispies, lite cheesecake-aktig alltså kan man säga.

  • Amika 15 januari 2008

    Skrivet av Vivvan den 15 jan 2008

    En fullständig underbar kladdkaka, ur en kokbok med bara choklad. Däremot var den så mastig så jag ska nog göra om den lite, den var som en enda stor tryffel som smälte i munnen. Bottnen var av Chocalate chrispies, lite cheesecake-aktig alltså kan man säga.


    Men mums! Har du den bland dina recept? :)

  • Amika 15 januari 2008

    Jag bakade matbröd senast. Men imorgon ska jag göra en chokladkolakaka. :) Finns bland mina recept. Det är den absolut godast choklad kladdkaka som jag någonsin ätit. :)

  • bejofr 15 januari 2008

    Vi bakade brytbtöd i långpanna sen blev det några maränger också

  • ThomasP 15 januari 2008

    Snoddas/Kärleksmums bakas idag

  • Lena 15 januari 2008

    Har bakat kanel bullar i dag

  • celice 15 januari 2008

    :) Tänkte att baka semlor imorgon, om jag känner för det(Y)
    Eventuellt blir det ett bak till med brödkaka, skall snart på semester skönt att ha i frysen när man kommer hem:p:p:p

  • maivor_m 15 januari 2008

    Jag baka kladdkaka med after eight. Helt fantastisk god!

  • oskarSs 16 januari 2008

    snickers kaka hur good som helst recept fiins hos mig :)

  • maydjej 16 januari 2008

    Tog ut mina Petit-chou's ur ugnen och en härlig doft spred sig i hela köket. Det luktade nygräddade våfflor och jag hoppas att de är lyckade! Mitt första försök :)

  • Lena 16 januari 2008

    Har bakat tekakor i dag (finns på min sida ):p

  • Queenie 16 januari 2008

    Fick ett ryck och är helt slut nu. Bakade Sirapslimpor, bregottkakor och så slängde jag ihop couble chocolatemuffins ... Brukar aldrig baka bröd annars, men tänkte testa nu. Har inte smakat det än så jag vet inte hur de blev ...

  • anluk 16 januari 2008

    Bakade frallor i söndags som var jättegoda. helt vanlig deg men med bakpulver + jäst vilket gjorde att de jäste upp ordentligt. Kommer med recept framöver...

  • hansdotter 16 januari 2008

    Idag bakade jag muffins med yogurt och hallon i. Mumsigt :D

  • Mizan_ 16 januari 2008

    Måste bara berätta att denna chokladkaka var en av de bästa jag smakat.... (och en av de lömskaste :p, man tycker att den smakar midre "maffigt" än vad den är...... vassågoda......
    (perfekt att göra ifall man fått after eight bitar över......)

    Mintchokladtårta med after eight
    Ingredienser
    Portioner: ca 16 bitar

    200 g mörk choklad
    200 g margarin eller smör
    3 ägg
    2 1/2 dl strösocker
    3 dl vetemjöl, 180 g

    CHOKLADGLASYR
    25 g margarin eller smör
    1 dl vispgrädde
    20 plattor after eight

    Tillagningstid: Över 20 min
    Svårighetsgrad: Medel

    Gör så här
    1. Sätt ugnen på 175°C.
    2. Smörj en form med löstagbar kant ca 25 cm i diameter med matfett.
    3. Bryt chokladen i bitar och smält den tillsammans med matfettet i en kastrull på svag värme. Rör om då och då.
    4. Vispa ägg och socker poröst. Rör ner mjölet i äggsmeten. Tillsätt den smälta chokladblandningen och rör till en jämn smet. Häll smeten i formen.
    5. Grädda i nedre delen av ugnen ca 20 minuter. Kakan ska inte vara helt genomgräddad.
    6. Låt kakan svalna något innan kanten på formen lossas. Låt kakan bli kall.
    7. Blanda matfett, grädde och after eight till chokladglasyren i en kastrull. Smält på svag värme under omrörning. Låt blandningen kallna och bli tjockflytande.
    8. Bred glasyren jämnt över kakan och låt den stelna i kylskåp.
    9. Garnera med after eight på tårtan eventuellt vit.
    10. Servera den med skivade apelsiner.

    Baka tårtan långt i förväg, den blir saftigare och godare.

    Taget från ICA:s receptbank.......

  • markus 19 januari 2008

    Bakade i dag ett bröd med Västerbotten ost och Dill... I Lekakrukor avsedda för blommor... Kul grej i vintermörkret. Se bara till att smörja krukorna rejält. Gör en baguette deg som får jäsa med ost och dill. Lägg i 3/4 av krukamn och låt jäsa ordentligt. Baka av och låt svalna. Perfekt tips som "blomma till värdinnan" på kalaset...(Y)

  • emelieskrypin 19 januari 2008

    Idag bakade jag en dinkellimpa med blåbär och solrosfrön. Jättegott blev det! Lägger in receptet så snart jag får tid.

  • Nettie 19 januari 2008

    Bakade pavlovarulltårta igår. maräng med grädde jordgubbar och kiwi . vansinnigt got(Y):p
    lägger in receptet imorgon

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.