Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad bakade du för gott senast?

  • elisabethbergman 28 januari 2008

    I går bakade jag en jättegod långpannekaka, perfekt när man blir många på fika(Y)
    Receptet lånade jag av tina62:)

  • imse 3 februari 2008

    Här håller vi på som bäst med att baka ett Fransk lantbröd och ett surdegsbröd på vårt vis.
    Vi har först malt mjöl på vår kvarn.

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/02/03/farskt-stenmalet-mjol-till-brodbaket/

  • ikah 3 februari 2008

    Jag bakade i torsdags och fredags bullar och kakor till kalas som vi hade igår.
    Det blev ananaspaj istället för tårta, goda bullar, morotskaka och dajmkaka (receptet har lennali)

  • Lena 3 februari 2008

    I dag har jag bakat en ny sändning av siraps limpor

  • kattis63 3 februari 2008

    Igår bakade jag gula rutor som jag hittat hos tina62(Y) Jättegoda!

  • MammaModesty 3 februari 2008

    igår bakade jag brödkakor... ändrade lite i receptet jag har här... lite grövre mjöl och även med potatis och honung i... *gott*

  • Queenie 3 februari 2008

    Jag bakade apelsinkrokantkakor och vetebröd med äpple och kanel för nån dag sen. Båda blev kanongoda.

  • imse 3 februari 2008

    Igår blev det en Morotskaka med glasyr.

  • ammoniac 3 februari 2008

    Bakade en vanlig kladdkaka och frukostfrallor med bl.a. havregryn, hasselnötter, russin och linfrökli förra veckan. Funderar på att baka Runebergstårtor snart (finns bland mina recept), men vi får se om tiden räcker till.

  • Ompiz 3 februari 2008

    I helgen bakade jag Snabba chokladmuffins med hallon som var mycket populära bland gästerna vi hade.... Kolla in receptet på min sida.

    // Ompiz

  • Jenny_me_Y 3 februari 2008

    Jag håller just nu på att baka Vitlökskex (som är ett utav mina recept) som är en favorit hos både min familj och många utav mina vänner :)(Y)

  • pygmepuffen 3 februari 2008

    (L)

  • pygmepuffen 3 februari 2008

    (L)

  • MammaModesty 3 februari 2008

    har nyss bakat vanilj drömmar.... (L)

  • sophie_hu 3 februari 2008

    jag bakar Amerikanska hallonmuffins nu hoppas det blir gott:D

  • bejofr 3 februari 2008

    jag bakade långpanne bröd sist gång, det är riktigt gott.

  • imse 7 februari 2008

    På fettisdagen bakade vi semlor, små, söta och försvinnande goda. Receptet finns nu på:

    http://mimmismat.wordpress.com

  • kex 7 februari 2008

    Har just bakat vetebullar fyllda med äppelmos/vaniljfyllning..
    Dom blev inte så fina... men goda :p

  • welma 7 februari 2008

    Idag bakade jag kardemummabullar, chokladbollar och sirapslängder. Gjorde en halv sats bullar med mindre socker och utan pärlsocker till lilltjejen, som är ett år. mums! :p

  • Philip 7 februari 2008

    Igår blev det tortillas på vetemjöl.
    Fantastiskt gott att göra en rulle med rökt lax och philadelphiaost i(H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.