Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad bjuda som tilltugg till Hallonkräm/soppa?

  • Lua 19 april 2008

    Skall ha middagsgäster o tänkte göra en hallonsoppa till efterrrätt!
    Vill även ha nåt tilltugg till denna o inte enbart bjuda på själva soppa, har ni nåt bra tips att erbjuda?:)

  • irrevirre 19 april 2008

    Jag kollade runt lite på nätet och fann ett par förslag som jag tycker låter smaskens. Det var melonkulor, mangosorbet eller vaniljglass och så tycker jag att blåbärsmousse lät väldigt spännande. Så här gör man tydligen för 4 portioner:
    2 dl blåbär
    2 dl vispgrädde
    2 msk florsocker
    1 st gelatinblad (kan ersättas med agar-agar)
    några finstrimlade basilikablad

    Vispa grädde och florsocker tillsammans. Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten. Mixa blåbären, sila eventuellt och värm sedan en del av blåbärssylten med gelatinet så att det helt smälter. Blanda med resten av bären och vänd försiktigt ner grädden. Ställ kallt i kylen med plast över.
    Lägg en klick i hallonsoppan och toppa med finstrimlad basilika.

    Låter inte dumt alls tycker jag.

  • jas65 19 april 2008

    Ingefärapäron med hallonsås och glass
    Är goda som en efterrätt
    Mvh
    Höfta mera

  • Heisjo 20 april 2008

    Hemmagjorda marängbakelser kanske....:)

  • Smultronet89 20 april 2008

    Det godaste tycker jag är om man kokar hela päron i sockerlag (skalade och urkärnade), och severar med en klicka vaniljglass. En fin färgkombination till hallonen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.