Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad bjuder ni på för gott?

  • ros 1 november 2009

    :)Hej på er!
    Det finns så mycket gott att bjuda på, allt ifrån fika, 3-rätters, buffé, middag mm
    Kan vi inte dela med oss för att ge varandra olika förslag
    Används recept härifrån matklubben så får ni gärna länka dem

    I fredags fick vi oväntat besök till fikat, då gjorde jag en äppelpaj med vaniljsås
    Min goda smuläppelpaj

    Dela gärna med er. Det är så intressant att se vad ni bjuder på till förrätt, huvudrätt, efterrätt, fika, buffé mm

    :)Snälla fyll på med olika bidrag, så kan vi inspirera varandra(Y)

  • Snoffa 1 november 2009

    Till grillat rekomenderar jag verkligen den hära såsen.
    Pappas kalla grillsås

  • ros 13 december 2009

    :)"Puffar" upp denna tråd
    Ni kanske kan dela med er av vad ni bjuder på för gott

    Den 15 november hade vi gäster, då bjöd vi på detta:
    Fläskfilégryta med timjan och senap
    med ris, fetaost, oliver, ananas, bananer, jordnötter som tillbehör
    Fannys frysta cheesecake-tårta

    :)Hoppas att det är fler som vill dela med sig av vad ni bjuder era gäster på!

    Lycka till med era bjudningar!(Y)

  • Mistys 13 december 2009

    Bra förslag! Ofta man står där med gäster i antågande och total idè torka. Här kommer min meny som jag hade i fredags. Använde fläskfilè till huvudrätten istället för färs vilket blev mycket lyckat. Till det serverades potatisklyftor ( hemgjorda ) Till förrätten serverade jag vitlöksbröd och ett kallt vitt vin.
    Till varmrätten serverades ett rött vin som heter A-mano. Ett otroigt mjukt och fylligt vin i bra prisklass.
    efterrätten serverades med hallon och en kopp kaffe med avec (L)Varm avocadosoppaLisas falska filéToblerone parfait

  • ros 13 december 2009

    :)Tack Misty09 för att du tyckte det var ett bra förslag

    I dag hade vi middagsbjudning
    Lax under crème fraichetäcke
    Hummersås med stenbitsrom
    Buljongkokta morötter
    äppelsallad
    med ris, kokta ärtor

    Till kaffet serverade vi ostkaka, lättvispad grädde med hjortron- och hallonsylt till

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.