Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad blir det till middag, igen..eller del 2

  • mistralwind 22 januari 2008

    kasslergratäng. Ris, blandat med tomat, paprika, purjo och broccoli. Skivad kassler ovanpå det, och en banan i bitar. "MAn tager vad man haver"- varianten med en skvätt grädde och lite creme fraiche, slatten ur chili- sås flaskan som sås, och lite cashewnötter som avslutning. Inte så dumt.
    Kostade faktiskt på mig en dessert idag med. Bananer, en skvätt sirap, och några hackade mandlar in i micron ett par minuter, med lite vaniljsocker- sötad keso. Jag är mätt. (Y)

  • pontiac_63 22 januari 2008

    idag blev det potatisgratän, kött och en grönsallad till

  • irrevirre 22 januari 2008

    Äggnudlar med en tomat- och chilisås och färskriven parmesan blev det .....

  • styvan 23 januari 2008

    Något med kyckling blir det ikväll!:D

  • MammaModesty 23 januari 2008

    idag blir det spagetti och köttfärssås med färska tomater i det är bara sååå gott... (lägger upp receptet på köttfärssåsen här lite senare då jag lagat den samt taig kort):D

  • tuden 23 januari 2008

    Torsk , potatis, äggsås och grönsaker

  • brosita 23 januari 2008

    Smakefterdyningar från julen;
    idag blir det saltlånga med äggsås.
    Med en far som är fiskare är det lätt att få tag på fisk.
    Efterrätt blir nog blåbärssoppa m glass o "mandelprickar"... (H)

  • lennali 23 januari 2008

    Idag blir det "latmat", en stekt hamburgare med bröd och på burgaren tunnt skivad tomat, italiensk salladskrydda och en klick räksallad.

  • evaldo 23 januari 2008

    Samma som igår nästan. Blev mycket kebabgryta över, ska bara koka lite mera ris och grönsaker till.

  • Legoli 23 januari 2008

    I dag blir det stekt kycklingfilé med potatisklyftor.

  • Amber 23 januari 2008

    Har ätit av det som blev över igår....korvstroganoff & ris.
    Till middag i kväll blir det pyttipanna & ägg & rödbetor.

  • pehrzonflickan 23 januari 2008

    Idag blev det rotmos & salt fläsk. I morron blir det lutfisk!! Åh, jag var tvungen att köpa då de sålde ut billigt nu efter ju. Åhhh va gott. Innan jag lägger mig blir det nån knäcke( stor rund som man bryter) med messör och gurkskivor.

  • Lena 23 januari 2008

    I dag åt vi fläsk sås och potatis

  • starfighter 23 januari 2008

    blodpudding, bacon, rårivna morötter m citron och svärmors hemgjorda lingonsylt

  • Gunn57 23 januari 2008

    Idag blev det Mandelgratinerad kyckling
    och pressad potatis Åååsss Gott(Y)(Y)

  • mistralwind 23 januari 2008

    Wok, med mängder av grönsaker och lövbiff i strimlor.
    Vitlöken var dålig (noooo!) så jag fick överleva utan... fast det är hårt.., men med oystersås och sesamolja blev det bra ändå. (Y)

  • farmoringer 23 januari 2008

    Idag blev det fisk med tomat och pressad potatis...

  • pingu 23 januari 2008

    Här åt vi hemgjord grynkorv (västgötakorv) med potatismos, grovkornig senap och kokta morötter. Väldigt gott!

    Ny här förresten och kan ju inte sluta läsa och drömma om all mat jag ska laga.

  • 23 januari 2008

    Jag har provat att göra ett av recepten här på matklubben, Festlig gratäng skrivet av amorboy.
    Det kan jag verkligen rekommendera! Så enkelt och så gott!

    Dottern var här (vi hade mor-dotter-kväll) och hon blev också förtjust i rätten!
    Så....testa gratängen!

  • Okänd 24 januari 2008

    Idag Torsdag blir det enklast möjliga.
    Hamburgare med bröd och mos.
    Ska baka ostfrallor så det blir inte tid för så mycket matlagning.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.