Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad hände??

  • Penne 13 mars 2008

    Prövar just nu ett recept på en chokladkaka som jag hittat i en tidning. Man skulle smälta 250 g smör och ha i 250 g mörkchoklad. Blanda i 1 dl saft från en apelsin, men jag tog kaffe istället. O sen skulle man vispa ner 2 ägg o 2 dl socker i detta. 175 grader i mitten av ugnen i 45 minuter.

    Nu har det gått typ en timme, och min kaka är inte i närheten av kaka! Det är fortfarade en lös smet, och överst är det som att allt smör har kommit upp eller nån vätska iaf som ligger och kokar.

    Under det så är kakan lite lite stelnad men det e fortfarande mer som en smet... Kan det har varit för att jag bytte ut apelsinsaften mot kaffe? Tänkte vätska som vätska....

  • enAnnan 13 mars 2008

    Inget mjöl???

  • Penne 13 mars 2008

    nej, det skulle inte vara det, o det var därför jag tyckte att den lät så chokladig och god, men det kanske var en miss i receptet, det kanske man måste ha??

  • enAnnan 13 mars 2008

    Med de måtten och med 2 ägg o 2 socker så känns det som att det saknas mjöl, tycker jag.
    Allting är ju bara rinnande.

    Men jag kan ha helfel också
    ;)

    En miss i tidningen?
    Eller så ska den vara rinnande
    ;)
    du får ta ut den och njuta av den som smet istället för kaka.

    Chokladsmet

  • Penne 13 mars 2008

    Jag trodde att den kanske skulle stelna eftersom det e så mkt choklad i den.. Men du har nog rätt, det e ju bara rinnande saker i den. Den går säkert i som smet oxå..! :)

  • marinkovic 13 mars 2008

    :o
    Kolla upp om tidningen har rättat receptet efteråt detta kan du kolla om du kontakta tidningen & anger vilket nr eller datum receptet fanns med.Jag misstänker också saknaden av mjöl!!!!!!!!!!!!!

  • Penne 13 mars 2008

    Hmm, ja kanske det..! Får maila o fråga, för den såg så god ut på bilden...! Tack för tipsen!

  • zonale 13 mars 2008

    Måste vara mjölet som fattas, alltså en miss i receptet!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.