Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad samlas poängen till?

  • fee-bee 16 mars 2008

    :'( jag har nyligen blivit med i mat klubben och jag undrar vad sparas poängen till? :'(

  • segerwitch 16 mars 2008

    :(Det undrar jag med?????:(

  • marlen4302 16 mars 2008

    Skrivet av fee-bee den 16 mar 2008

    :'( jag har nyligen blivit med i mat klubben och jag undrar vad sparas poängen till? :'(

  • anluk 16 mars 2008

    Ingenting.............

  • Glitterfia 16 mars 2008

    Jag undrar också :'(
    jag är också ny här sen igår :D
    (Har redan hittat 2 recept som jag provat med stor framgång)(Y)

  • The_mama97mia 16 mars 2008

    det är väl bara utdelat för flit.... TÄnk om det gick att få ngn sponsor att liksom överföra poäng till typ välgörenhet eller ngt..... För varje insamlat 1000 poäng så går 3 öre till Röda korset. .... Typ... :)

  • Queenie 16 mars 2008

    Vilken bra idé mama

  • farmoringer 16 mars 2008

    Verkligen bra idé mama. Skriv in det i förbättringsförslagen..

  • monac 16 mars 2008

    Skrivet av mama97mia den 16 mar 2008

    det är väl bara utdelat för flit.... TÄnk om det gick att få ngn sponsor att liksom överföra poäng till typ välgörenhet eller ngt..... För varje insamlat 1000 poäng så går 3 öre till Röda korset. .... Typ... :)



    jätte bra idè....fast högre utdelning till röda korset va?
    undrar vad "Lind" tycker om ideén?

  • evaldo 16 mars 2008

    Det var en bra ide, då blir det någon nytta av poängen.(Y)(Y)(Y)

  • Ketronya 16 mars 2008

    Det är väl mest för att det är kul, skulle jag tro :D

  • anluk 16 mars 2008

    Toppenidé mama

  • Heisjo 16 mars 2008

    Det hade varit jätteoligt om det gick att genomföra(Y)

  • Queenie 16 mars 2008

    Är nog inte värt att föreslå för mkt, men en gång i månaden kunde ju en liten slants sättas in på exempelvis röda korset för intjänade poäng.

  • Lovis 16 mars 2008

    Har också undrat vad man samlar poängen till, bra fråga.
    Samtidigt håller jag med mama mia och Qeenie vad dem sagt.

  • MammaIrene 17 mars 2008

    Ja pengar till välgörenhet är aldrig fel o kan aldrig bli för mycket.....
    Själva är vi väldigt mycket för barncancerfonden just nu, men det finns ju en uppsjö av ändamål att välja bland.....

  • Glitterfia 17 mars 2008

    Välgörenhetstänket var mycket bra.

    Jag har en annan fråga och vet inte hur man gör här för att starta en ny länk eller fråga. (Jag är ny här) Men jag kan fråga här lika gärna. Jag får säkert svar=)
    Recepten ska godkännas??
    Vad är det för bedömning?
    Vad kan göra att de inte blir godkända?
    De flesta recept är förmodligen "stulet" på ett eller annat vis...... man har skrivit av och minns kanske inte vart man fått det ifrån..... man har ändrat lite här och lite där....
    Många funderingar.....

  • Kaneta 17 mars 2008

    För att starta en ny tråd klickar du på "Matprat", då får du upp en mängd huvudrubriker tex "Matlagning och dryck", "Råvaror och restauranger. Under dessa finns sedan en mängd ämnen att välja mellan. Gå in på det ämne som stämmer bäst med det du tänkt skriva/fråga om. Där finns sedan en ruta som heter "Nytt ämne". Klicka på den så kan du börja skriva.

    Övriga frågor är jag dålig på men jag tror att tex Queeni godkänner.

  • Queenie 17 mars 2008

    Skrivet av Glitterfia den 17 mar 2008

    Välgörenhetstänket var mycket bra.

    Jag har en annan fråga och vet inte hur man gör här för att starta en ny länk eller fråga. (Jag är ny här) Men jag kan fråga här lika gärna. Jag får säkert svar=)
    Recepten ska godkännas??
    Vad är det för bedömning?
    Vad kan göra att de inte blir godkända?
    De flesta recept är förmodligen "stulet" på ett eller annat vis...... man har skrivit av och minns kanske inte vart man fått det ifrån..... man har ändrat lite här och lite där....
    Många funderingar.....


    När det gäller att få recepten godkända, skriv endast en ingrediens per rad och inte en massa annan text. Skriv inte bara med versaler eller bara små bokstäver utan stor bokstav efter punkt. Ha alltid mellanslag mellan exempelvis: 1dl, det ska alltså vara 1 dl, är det inte mellanslag blir det fel. Skriver du exempelvis 2-3 dl och har mellanslag mellan strecket: 2 - 3 dl, blir det också fel. Läs noga igenom receptet innan du skickar in det. Det är inte meningen att vi som godkänner ska ändra hur mkt som helst i receptet. Skriv inte en massa punkter eller andra konstiga tecken eller en massa onödiga mellanslag framför varje ingrediens. Skriv helst inte salt och peppar på en rad, en ingrediens per rad, så det ändrar vi alltid på. Det är meningen att det ska komma en slags manual på hur recepten ska skrivas in, förhoppningsvis denna veckan

  • zonale 17 mars 2008

    Ser fram emot en manual och regler för hur klubben är tänkt att fungera.(Y) Blir säkert mindre missförstånd när man får veta vad som gäller från start!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.