Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad ska jag bjuda arbetskompisarna på?

  • ZAHLMARK 26 maj 2010

    Hej, jag behöver lite inspiration och tips på vad jag kan baka för något. Jag slutar på mitt jobb på fredag och behöver därför baka någonting och bjuda mina arbetskamrater på. Ca 35-40 st. Något lätt som inte tar för lång tid, men inte för "snålt". Och såklart gott!

    Någon som har några bra tips eller recept? Vore jättetacksam!

  • Sork 26 maj 2010

    Jag skulle definitivt slänga ihop ett gäng rabarberpajer med kardemumma och rikligt av havresmuldeg. Enkelt att göra, inte så dyrt och ljuvligt gott!

    Ta med ett par bunkar vaniljglass eller några påsar snabbmarsán och mjölk.

    Lycka till! Sork

  • The_mama97mia 26 maj 2010

    Kärleksmums - finns flera recept här, praktiskt eftersom du kan baka i långpanna. Brukar alltid vara uppskattat.

  • ros 26 maj 2010

    {snicker}Ett tips:
    Baka kladdkaka i långpanna
    Skär först fyrkanter, som delas diagonalt
    Servera med lättvispad grädde, jordgubbar och mynta

    Lycka till!

  • MadeleineG 26 maj 2010

    Aftereight kladdkaka, det bjöd jag på när jag slutade på mitt jobb.. Lätt, enkelt, gott och lite lyxigt ;)
    Lycka till :)

  • AnneNi 26 maj 2010

    Leilas chocolatechip walnutbrownies (recept.nu) är väldigt goda och inte så svåra men kräver rätt mycket choklad o valnötter. De blir väldigt mäktiga så det räcker med ganska små bitar tycker jag. Annars är kladdkaka eller rabarberkaka bra förslag som de andra kommit med. Du kan ju göra rabarberkakan mer som kaka istället för paj, så behövs ingen vaniljsås.

  • jimboz 26 maj 2010

    Den här var så sjukt god så jag ska göra den till melodifestivalen...1-0 till kakan alltså....Alltså grannen ska kolla men jag äter istället :$

    Sylvias rabarberkaka

  • ZAHLMARK 27 maj 2010

    tack för era svar! :D Det lutar åt kladdkaka med grädde och jordgubbar :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.