Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad ska jag bjuda på?

  • bill62 20 september 2009

    skulle vilja ha lite tips på efter rätt nu när jag ska bjuda mina vänner på middag?:D

  • Lena 20 september 2009

    Du kan ju bjuda på tacopaj med sallad, Lasagne med sallad, pizza med olika ingredienser så var och en kan lägga på vad de vill ha

  • Karlsson78 20 september 2009

    En enkel o god efterrätt att bjuda på är ju att värma bär (blåbär, hallon, jordgubbar mm) i ugnen m lite riven choklad över o servera m glass - det ger mer tid över till att umgås!
    Personligen gör jag lätt för ambitiösa menyer...

  • AnneNi 20 september 2009

    Vad blir det för varmrätt?

  • Monika46 20 september 2009

    En riktigt enkel och uppskattad efterrätt är köpt vaniljglass med hallon o blåbär samt vispad grädde och maränger till.(Y)(Y)
    Jag köper en god vaniljglass och även frusna hallon och blåbär.
    Bären lägger du i en skål och sockrar dem ganska mycket, När de tinar blir det en underbar god sås av bärsaften och sockret.(Y):p
    Det enda jobbet, är att vispa grädden med lite socker till lagom tjocklek. Servera sedan glassen med bär, vispad grädde och marängerna. Mumsigt!!!:p(L)

  • mattjejen 20 september 2009

    en mumsig pannacotta(L) det finns många frestande recept på det här på MK

  • bill62 21 september 2009

    Skrivet av AnneNi den 20 sep 2009

    Vad blir det för varmrätt?

    Det blir fläsk file med potatisklyftor och sås och sallad.

  • anluk 21 september 2009

    Här kommer ett par förslag från mig:



Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.