Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad ska ni baka till jul?

  • celia_1 9 november 2009

    Mjukpepparkaka, skurna pepparkakor med nötter i, lussebullar, och tummabröd (ljust stort halvplatt bröd som bara är en tumme högt, skånskt.)..., + svärmors supergrova bröd med nötter och torkadeaprikoser. Mums! Blir säkert mer fler grejor. Julgodis får det oxå bli.....

  • mooseella 9 november 2009

    Jag bakar endast: mjuk pepparkaka, drömmar och finska pinnar. Det är vad barn och min gamla mor vill ha. Själv äter jag inget av det.Pga Allergi. Gör även ett specialgodis med torkad frukt, choklad, punch och vissa nötter. Det kan jag äta (Y)

  • Erajscha 10 november 2009

    Lussekatter alt. mandelmassefylld saffranslängd, pepparkakshus, sockerfria chokladbeskvier (åt mig) och kanske mandelmusslor

  • irrevirr 10 november 2009

    Pepparkaks hus, saffransbröd, mandelmusslor och drömmar ärnågot jag alltid bakar till jul. Sen bakar jag även kavelbulle ( oftast säjer man tuttul om det, men det är den färdiga smörgåsen. Olika på var man bor om vad det kallas).

  • anluk 10 november 2009

    Just det Pepparkakshuset måste vi ju oxå fixa till.

  • k1anna1m 16 november 2009

    Mjuk saffranskaka, hemma-gjorda-snickers & rocky roads :p

  • Lenkan 16 november 2009

    Lussekatter är väl det enda som "bakas" här hemma, sen ska det göras en massa julgodis också

  • Petriz1 16 november 2009

    Pepparkakshus är det enda jag kommer att baka. Förmodligen blir det lite deg kvar som blir pepparkaksflygplan....

  • publikhav 17 november 2009

    De "vanliga" lussebullar, pepparkakor av "Annas pepparkaksdeg". Den här julen blir de nog även Lion Bars, gjorde de förra julen och var uppskattat av släkten, men jag själv tycker de är för söta.
    http://recept.nu/1.149458/leila_lindholm/efterratter_godis/socker/lion_bars

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.