Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad ska vi ha till efterrätt idag?

• Okänd 6 oktober 2010

Här tänkte jag vi ska skriva dagens eller veckans efterrätt.

Och har ni recept får ni gärna skriva det med.

Även om ni "bara" ätit glass så skriver ni in det här. {eat}

• littlejohn 6 oktober 2010

Jag var på väg ut i köket nu när jag såg rubriken, ska förbereda vår efterrätt. Idag är det frukt -och bärdag som gäller. Tar bara den frukt som finns hemma tex äpple, plommon, banan, nån citrus, bär från frysen,idag blir det lite hallon i blandningen. Skär blandar och äter utan någonting till. Frisk och gott brukar det bli.

• charlottat 7 oktober 2010

oj, blir sällan efterrätt här..

• Okänd 7 oktober 2010

Vad synd {disapointed}

• margitkallgren 7 oktober 2010

Jag gör en Skånsk äppelkaka som jag har gjort i minst 50 årö Hittade den i en tidning .
    3-4 äppen skalas och skivas och lägges i en smord ugnsform.
    Blanda i en skål 1½ dl socker och 2½ dl färska skorpsmulor.
    Strö blandningen över klyftorna och skaka litet på formen
    så att smulorna fyller ut emellan äpplena.
    Ta fram margarin från kylen och skiva med osthyvel över alltsammans,
    In i ugnen i ca 200 g ca 15min.
    Prova med sticka att äpplena är mjuka.
    Sockret och skorpsmulorna smälter ihop och blir knäckiga.
    I all sin enkelhet en m y c k e t god efterrätt'
    Vaniljsås är gott till.
    Smaklig måltid!

• boz1965 7 oktober 2010

Skrivet av charlottat den 7 okt 2010

oj, blir sällan efterrätt här..

Det är samma här. Vi syskon är inte uppväxta med efterrätt så det är liksom inget jag saknar om det inte skulle serveras nån. Jag gör sällan själv dessert om jag inte ska ha gäster på besök. Och då blir det för det mesta en smulpaj med frukt eller bär, enkelt att svänga ihop och urgott med lite hemlagad vaniljsås till.

• lena4 8 oktober 2010

Efterrätt blir det om jag ska ha gäster eller nån gång om det är helg.
    Inte gör jag mig tid till att fixa det på vardagen.

• annalena514 8 oktober 2010

efterrätt ja =) de mest lätta är en snabb äppelpaj skiva äpplen i en form häll ett tjockt lager ströbröd över o bitar av margarin in i ugn 225 gr tills lagon färg serv med vanilj sås klappat o klart =)=)

• NinniM 8 oktober 2010

Ikväll blir det något så enkelt som glass, förmodligen vanilj med krossad choklad eftersom ungarna gillar det och eftersom jag har det i frysen ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.