Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad tycker ni är tråkigast att göra hemma?

  • flumhum 9 september 2009

    Stog och funderade när jag hängde kilovis tvätt i dag..
    på vad som egentligen är tråkigast att göra hemma..
    Personligen hatar jag att diska!

    Men tycker det är helt okej att städa, mangla. tvätta, stryka och bädda sängar..men diska är det värsta..

    Va tycker ni är värst att göra hemma?

  • sikaal 9 september 2009

    Städa är nog det tråkigaste, men det känns skönt när det är klart!

  • kajsa36 9 september 2009

    Jag tycker att ta reda på den rena tvätten + att damma är tråkigast...
    nä vänta putsa fönster är tråkigast..

  • Lilljeppe 9 september 2009

    Allt som har med städning att göra är riktigt tråkigt. Känns som man aldrig har städat en hel dag när alla ungarna är hemma. Speciellt inte eftersom man alltid har minst 8 kompisar hängandes här. Tänk så skönt om det kunde få vara städat en hel dag utan att man behövde bry sig i något. :o

  • Wombat04 9 september 2009

    Städningen är tråkigast, alla kategorier. Även om det är jätteskönt när det är färdigt!:(

  • flumhum 9 september 2009

    jag älskar att städa :D känns som man får ett tränings pass :D och fönster putsning är ju rolig får göra fint med gardiner och allt :D

    hehe men jag är ju lite konstig :P.. men disken är nog värst..värkligen..speciellt då det alltid är ton av disk här hemma.

  • Lottis1 9 september 2009

    Jag håller med städa är inte roligt :(men det känns väldigt skönt när det är klart. :D. Om man fick vara helt själv när man städar en gång utan en massa avbrott, så skulle det gå mycket snabbare. Men har man småbarn så är det inte alltid så lätt. Speciellt inte när deras kompisar har en förmåga att alltid hamna hemma hos oss. Antingen är det positivt att dom trivs hos oss eller så styrs dom hit på annat sätt. Kanske det är deras föräldrar som styr så dom ska få städa i fred...hmmm vem vet :o (skämtar bara)
    Men städa är tråkigt.
    Jag går efter ordspråket som säger "Bättre lite skit i hörnen än ett "rent" h.....e" :)

  • farmoringer 9 september 2009

    Damma och åter damma. Är dötrist och tråkigt...

  • Lilloo 9 september 2009

    Damma gör inte jag eftersom jag är dammallergiker, det får sambon sköta. Jag tycker inte att plocka in ren tvätt är så skoj, torka golv osv.

  • enAnnan 9 september 2009

    Stryka! Det är det tråkigaste som finns. Resten kan jag väl göra, men slipper helst :p

  • ros 9 september 2009

    :)Damma och städa...göra rent toaletterna
    Ta hand om tvätten
    :oKunna variera maten tillräckligt så att det "passar" alla

    :)Men visst är det skönt när det är färdigstädat, när fönstren är putsade.....(Y)

  • anneli1989 9 september 2009

    lägga in ren tvätt i gaderoden och torka/tvätta badkaret!
    resten fixar till 99% min sambo men så är han ju världens bästa man också :)

  • anluk 9 september 2009

    Har som tur väl är diskmaskin - annars hatar jag att diska. Men som det är nu med maskinen så är det ok och då är städa toaletter det värsta jag vet.

  • bernit 9 september 2009

    Plocka ur diskmaskinen !!:p

  • Penne 9 september 2009

    Diska är det värsta jag vet. Däremot tvätta tycker jag om, och vika tvätt.

  • familjenlundin 9 september 2009

    Både jag och min man är lokalvårdare......så man är väl inte så pigg på att städa hemma också....men tyvärr måste det ju göras det med.....så jag säger städning (N)!

  • Linlock 9 september 2009

    Fylla på tvålen i tvålpumpen när den är tom! Åh, så trist! Samt dammsuga då jag alltid städar till ljudbok i Mp3. (Testa det alla ni som liksom jag avskyr att städa)
    Städa handfatet på toaletten är roligt (helst om det är riktigt smutsigt...):p

  • lena4 9 september 2009

    Putsa fönster är tråkigaste (N)

  • bakakaka 9 september 2009

    Dammsuga och stryka tycker jag är det tråkigaste som finns.

  • Majainorr 9 september 2009

    Städa är verkligen trist och dammsuga allra mest. Tvätta tycker jag om och stryker gör jag framför Tvn så det tycker jag känns helt Ok.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.