Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad tycker ni är tråkigast att göra hemma?

  • Erajscha 9 september 2009

    vika tvätt och dammsuga tror jag...

  • Annelijo 9 september 2009

    Tvätta och vika ihop:'(.Tar ju alldrig slut:@

  • MissLo 9 september 2009

    1) Plantera om krukväxterna på våren(N). Hur försiktig man än är så tycker jag man har sölat jord lite överallt.
    2) Stryka gardiner. Det går väl an att putsa fönstren men att stryka gardinerna när man skall hänga upp nya, det är inte kul alls (N)

  • flumhum 9 september 2009

    oj :D är det ingen som hatar att diska? :D
    eller alla kanske har diskmaskin nu för tiden :D

  • LEDIVO 9 september 2009

    :(Stryka är bara suck suck suck så fruktansvärt tråkigt....Och nej det hjälper inte att stå framför TV:n.
    (Y)Men positivt tänk gäller och det finns ju människor som knappt har pengar till kläder på kroppen, när man tänker så går det lite lättare.:D
    //KAROLO

  • lena4 9 september 2009

    flumhum....
    Jag har diskmaskin. Ett måste i en stor familj, tycker jag.. Men lite jobbigt är det att plocka ur den när det är diskat. Men jag har inget emot att diska för hand. Det händer att jag gör det ibland.

  • The_mama97mia 9 september 2009

    med risk för att avslöja mig här... men PLOCKA UNDAN är det absolut tråkigaste. Har man bar aundanplockat så är själva städningen inga P. Om jag vore duktig på att plocka undan skulle jag köpa hushållsnära tjänster dvs ngn som städade åt mig.
    Men som det är nu ser det ut som kriget. hmmm.

  • Annlis 10 september 2009

    :'(Att plocka ur diskmaskinen är så himla tråkigt och plocka iordning, när man inte vet var man ska lägga allt. Om alla kunde plocka undan efter sig själva, så vore resten en "baggis". Då vore det riktigt kul att städa. :D(Y)
    Men tyvärr så funkar det inte riktigt så alltid.

  • boz1965 10 september 2009

    Dammsuga, helt klart! Men det gör sig ju inte själv. Tyvärr! :'(

  • JennyV 10 september 2009

    Skrivet av flumhum den 9 sep 2009

    jag älskar att städa :D känns som man får ett tränings pass :D och fönster putsning är ju rolig får göra fint med gardiner och allt :D

    hehe men jag är ju lite konstig :P.. men disken är nog värst..värkligen..speciellt då det alltid är ton av disk här hemma.


    Är ju lätt avhjälpt med en diskmaskin!! :p
    Skulle ALDRIG klara mig utan en diskmaskin....

  • JennyV 10 september 2009

    Men det är ju tråkigt att plocka ur och i diskmaskinen, fast om man tittar på mina fönster så är det nog fönsterputsning.... men jag har en stooor hög av ren tvätt som ska tas omhand oxå.... Nej, nu ska jag ut och klippa gräset :D

  • MelleBandolo 10 september 2009

    Dammsuga suger ;)

  • boz1965 10 september 2009

    Skrivet av JennyV den 10 sep 2009

    ...Skulle ALDRIG klara mig utan en diskmaskin....


    Samma här. Men det börjar bli dags att köpa ny. Min bänkdiskmaskin har 10 år på nacken och börjar uppföra sig lite knäppt nu.

  • Majainorr 10 september 2009

    Har diskmaskin som jag gillar, verkligen. Men jag har nästan aldrig haft nåt emot att diska för hand, det känns rogivande på nåt sätt. Är jag knäpp, eller? :p

  • MajaCarron 10 september 2009

    Man förstår ju att det är mest kvinnor på den här sidan.
    Jag älskar att städa, det första jag gör om jag är bakis eller bara behöver känna mig levande är att diska å städa. Helt uderbart när det blir rent!

    Men jag måste säga att det värsta nästan är att göra rent golven....(N)

  • jessicae 10 september 2009

    Tvätta fönster är tråkigast då det alltid blir någon rand så man får göra om.

  • Lenkan 10 september 2009

    Städa är inte kul alls, bara resultatet som är kul. Men att sortera rena strumpor måste vara det värsta (N)

  • maggan2008 10 september 2009

    Att plocka undan är det absolut tråkigaste. När det väl är gjort går det för det mesta som en dans med tråkigt städjobb här hemma. (H)

    För att lätta upp stämningen brukar jag ibland ta en finkjol på mej och en sexig tröja eller blus med förkläde och rosa gummihandskar med svart spets och med en strassring på. Kallas för divahandskar tror jag. (Köpte dem billigt någonstans.) Mestadels sätter jag på passande musik på hög volym. Jag är alldeles själv här hemma då. Jag leker "fina damen" som städar åt fint folk någon helt annanstans i de finare kvarteren. Jag vet att det låter helknäppt, men ibland funkar det verkligen. När allt är klart blir jag bortskämd av min man med ett restaurangebesök efteråt. (L)

  • Molgan 10 september 2009

    Jag är lite trött på sopsorteringen.
    Blir nya högar av glas, burkar, wellpapp, plast os.v.

    Sedan få undan tvätten och plocka ur diskmaskinen.... ....

  • Lenael 11 september 2009

    Dammsuga är "dötråkigt". :'(
    Men innan man kommer dit är det ännu
    värre eftersom ingen i vår familj vet var någonting
    ska vara utan bara lägger allt ifrån sig där man är.
    SÅ VÄRST ÄR DET ATT PLOCKA,PLOCKA,PLOCKA OCH PLOCKA
    tar aldrig slut.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.