Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad tycker ni är tråkigast att göra hemma?

  • fru1d 13 september 2009

    Det värsta som finns att göra hemma är att städa garderober
    finns inga genvägar där eller hur ?Är det någon som har ett bra tips såvill jag gärna veta ! Tack!!!!

  • Heisjo 13 september 2009

    Bädda alla sängar;.- och att diska(N)

  • Heisjo 13 september 2009

    Bädda alla sängar;.- och att diska(N)

  • hansdotter 13 september 2009

    Plocka och rensa/städa garderober är det värsta tänkbara! Själva städningen har vi lyxig nog utlejd så det är själva plockandet som gör mig gaaaaaalen emellanåt. Ni som inte har upptäckt tjusningen med att leja ut städningen- prova! Vi har dragit in på annat för att få råd. Det är det värt! Då är det istället emellanåt riktigt roligt att få städa och göra fint själv. Vi har städhjälp varannan torsdag och det är en gudagåva! Jag har kompisar som har städhjälp trots att de bor ensamma i en mindre lägenhet- det handlar om prioritering från deras sida. För oss handlar det om överlevnad:p. Hemma hos oss är vi två vuxna och två barn. JAg är student på heltid och min man jobbar. Men ett hus på 200 kvm och en tomt att sköta så blir det ohållbart (enligt oss själva) att hålla efter städningen så som vi önskar. Den tid vi har med familjen väljer vi att vara med varandra, åka ut med båten eller bara mysa. JAg vet att det inte är alla förunnat att ha städhjälp, men vi har dragit in på annat för att få råd. Det går, även om det är trist emellanåt. Men vi slipper städa i alla fall. Det blir ju ändå en å annan dammsugning emellan veckorna. Men det löste vi med att köpa en dammsugarrobot! Helt suveränt!!! Jag skrattade åt min man först, men han köpte den ialla fall. Nu har jag förstått varför- det är kanon! Man sätter på den när man går hemifrån och sedan är det klart när man kommer hem. Låter väl bra???!
    Jag har jobbat som lokalvårdare i yngre dar och då gnodde jag på där hemma- men nu har faktiskt lusten till det tagit slut.
    Lycka till med all städning där hemma! Det går att leja bort om man kan dra in på något annat. Vi tog bort vår "månadsmiddag på restaurang".

  • Ekorrungen 13 september 2009

    Jag tycker ALLT e tråkigt(N), för jag har lite svårt med det, men man måste ju göra't!

  • kickiekblad 13 september 2009

    Räffsa löv e jhu botten

  • Babzan 13 september 2009

    Finns inget värre än att ta ner och vika ihop tvätten ,och se till att den hamnar i rätt garderober(N) Tusen gånger hellre krattar jag löv (Y)

  • Okänd 13 september 2009

    Ibland är det jätteroligt att städa och ibland inte.....men det tråkigaste att göra är att tvätta fönster.

  • busan37 13 september 2009

    Jag hatar att diska & stryka (N)

  • MosterNettan 13 september 2009

    Allt utom att laga mat tycker jag är tråkigt.

  • stinalena 13 september 2009

    Stryka, finns definitivt inget tråkigare!

  • Maoii89 13 september 2009

    Att städa och diska är värst! Det har varit mer än ett bråk hemma för att jag in i det längsta drar mig för dessa sysslor och gärna ser att nån annan gör dem... men jag älskar att laga mat så det får väl kompensera lite :)

  • The_mama97mia 13 september 2009

    Usch, jag avskyr faktiskt allt som inte har med matlagning att göra, men disken gillar jag ju inte, Håller med Nettan ovan ang det
    Har tänkt på att leja städhjälp ni vet typ avdrag etc men fan den som kommer in i mitt hem får ju en chock, så jag kommer ju behöva städa innan städhjälpen kommer och då tänker jag what´s the point?

  • Lena 13 september 2009

    Det är ju bara så tråkigt att stryka, putsafönster, dammtorka,

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.