Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vanilla bean paste...

  • Nusse 18 december 2010

    ..kan man köpa det i Sverige och isf, var?
    Mvh/Anna

  • Cassiopeya 18 december 2010

    Vad är det?? {question}{beauty}

  • Nusse 18 december 2010

    Det är en vaniljpasta med väldigt koncentrerad smka vad jag har förstått. Såg att det användes i ett matlagningsprogram för ett tag sen och blev lite nyfiken. Google har inte hjälpt mig så förfärligt mycket i det här fallet. Dumgoogle!!o_O;)

  • Cassiopeya 18 december 2010

    Har ingen aning faktiskt...ring till de stora affärerna och kolla {question}

  • AnneNi 18 december 2010

    Har aldrig hört talas om det, men däremot finns det små burkar med vaniljpulver som är just bara vanil och inget annat. Kanske det kan vara ett alternativ?

  • solgarden 18 december 2010

    Ett tips kan vara att googla på tårttillbehör istället eller gå in på olika hemsidor som säljer sugar paste o dylikt. Annars kan ett tips vara att höra på ett konditori...deras grossister kanske har.

    Hoppas du hittar på det!

  • Mistys 18 december 2010

    Coop har en vaniljpasta. På innehållsdeklarationen står att hela vaniljstången är nermald. Jag gillade det inte. Gjorde en vaniljsås som jag smaksatte med pastan. Den blev alldeles brun och äcklig. Såg väldigt oaptitligt ut fast smaken var det inget fel på.

  • Josses 18 december 2010

    Varför inte kolla om någon "invandrar"affär har det?
    Typ, thai eller någon från mellanöstern.
    Jag vet i och för sig inte vad denna vanlij är för något men det var en tanke som slog mig bara,
    ett försök och det kan ju inte mer än misslyckas.

  • Nusse 18 december 2010

    Skrivet av AnneNi den 18 dec 2010

    Har aldrig hört talas om det, men däremot finns det små burkar med vaniljpulver som är just bara vanil och inget annat. Kanske det kan vara ett alternativ?


    Jag har provat det där, men misstänker att det är den urskrapade stången som malts ned till pulver..kan ha fel förstås. Tycker det smakar lite lite vanilj av det iaf.
    Men tack ändå!:)

  • Nusse 18 december 2010

    Skrivet av Misty09 den 18 dec 2010

    Coop har en vaniljpasta. På innehållsdeklarationen står att hela vaniljstången är nermald. Jag gillade det inte. Gjorde en vaniljsås som jag smaksatte med pastan. Den blev alldeles brun och äcklig. Såg väldigt oaptitligt ut fast smaken var det inget fel på.

    Ska hålla utkik efter det! Låter intressant, fast jag är ute efter en pasta som är gjord av vaniljböna.
    Hmm, kan ju vara samma sak iofs. Har ingen aning ju..
    Tack iaf!:)

  • Nusse 18 december 2010

    Skrivet av solgarden den 18 dec 2010

    Ett tips kan vara att googla på tårttillbehör istället eller gå in på olika hemsidor som säljer sugar paste o dylikt. Annars kan ett tips vara att höra på ett konditori...deras grossister kanske har.

    Hoppas du hittar på det!


    Att jag inte tänkt på det!! Låter ju helt självklart att jag ska göra det.{embarrassed}
    Tack iaf!!:D

  • idea_ 18 december 2010

    Vanilla bean är om jag inte missminner mig det engelska ordet för vaniljstång.

  • wedebrand 18 december 2010

    min fråga kanske är något korkad men iallafall, varför inte bara köpa "färsk" vaniljstång? :s

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.