Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vete hundan...

  • Nusse 24 januari 2009

    ..var jag ska placera den här frågan egentligen.
    Jag har en fråga om en smak. Jag har upptäckt att mina smaklökar för allt i världen inte kan uppfatta vad läskedrycken Portello smakar. Kan någon vänlig själ tala om det för mig innan jag grunnar ihjäl mig på det?
    (hmm..man skulle kunna tro att jag inte har så mycket att tänka på egentligen, va?:D)

  • Okänd 24 januari 2009

    Hu-Jeda-Mig!
    Jo du, du kan hitta på du!
    Tänker köpa en Portello i dag.
    Sedan får det bli "Portello-Provning i eftermiddag!
    Förresten, står det inget på flaskan vad den innehåller?
    Janne-G & Lillan

  • Nusse 24 januari 2009

    Skrivet av jan-gunnar-j den 24 jan 2009

    Hu-Jeda-Mig!
    Jo du, du kan hitta på du!
    Tänker köpa en Portello i dag.
    Sedan får det bli "Portello-Provning i eftermiddag!
    Förresten, står det inget på flaskan vad den innehåller?
    Janne-G & Lillan


    Jag är en riktig illbatting jag!!(Y)
    Jag är diabetiker och köper light-varianten och på den står det inget som jag förstår iaf. Kan ju iofs vara så att jag är lite korkad med!:p
    Hoppas du och Lillian har en bra Portello-provning och meddela mig genast vad ni kommer fram till!

  • Okänd 24 januari 2009

    Hjälp!
    Vem säljer Portello?
    Har varit i två affärer men ingen av dom hade en aning om vad Portello var.
    Vem har tillverkat din Portello?
    Janne-g

  • Okänd 24 januari 2009

    Jag köper Portello på Willys och älskar den drycken......Men va den smakar kan jag inte säga....Kanske lite åt karamellhållet, men jag är inte säker.

  • Okänd 24 januari 2009

    OK, Skall dit och leta!

  • systeryster 24 januari 2009

    Nu innehåller väl inte någon läsk annat än kemiska estrar dvs konstgjorda smakämnen. Finns inga hallon, päron eller apelsin i läsk fast de får heta så. Portello är ju en gammal sort som nästan helt fallit bort ur sortimentet.Kan det vara en blanadning av portersmak och något mer?:o

  • annelieberggren 24 januari 2009

    Portello är en läsk med en karamellaktig smak karaktär. Men man får aldrig veta mer än så, alla dryckes tillverkare är så hemlighets fulla på innehåll.

  • farmoringer 24 januari 2009

    Ingredienser
    Kolsyrat vatten, socker, citronsyra, sockerkulör (E 150), aromämnen konserveringsmedel (E 211).

    Innehåller
    Socker
    Så här står det på flaskan...

  • Nusse 24 januari 2009

    Portello tillverkas av Wasa-bryggerier och finns både i en socker-variant och en light.
    Karamell är nog det närmaste jag själv kommit att beskriva smaken med...
    Tack för alla svar iallafall! Ha en fortsatt go lördag!(L)

  • Wombat04 24 januari 2009

    Skulle också säga karamell, ungefär som Champis fast lite "billigare". De har den på vår ICA här i Majorna.

  • farmoringer 24 januari 2009

    En del jämför den med Pommac också..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.