Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilken vit och mörk choklad är bäst som glasyr

  • knyppeltanten 11 oktober 2010

    Om man ska använda vit eller mörk choklad till glasyr på kakor vilket märke är bäst att använda? Det är speciellt vit jag är intresserad av eftersom jag aldig använt det annat än till dekorlinjer.
    Jag gjorde fikonbollar i vintras och doppade dem i Odense blockchoklad (eller dessertchoklad, bakchoklad eller vad det heter nuförtiden). Men den var så tunn i konsistensen jämfört med Fazer, Icas och Coops.

    Nu har jag sett att det finns både vit bakchoklad och Vit choklad. Är den vita chokladen som "vanlig" choklad, att äta eller är det någon variant av blockchoklad? Jag blir snurrig av alla olika namn chokladen har nu, jag har ju som sagt sett block-, bak- och dessertchoklad och så den "riktiga" då.

  • Amika 11 oktober 2010

    jag personligen tycker nog att den vita chokladen blir lite tjockare än vanlig choklad. :) Sen är den ju betydligt sötare än vanlig och mörk choklad. Men jag är ju ett fan av all choklad, så vit är också jätte bra tycker jag! :) Sött och gott. :)

  • knyppeltanten 11 oktober 2010

    Är det blockchoklad eller "riktig" choklad du använder?

  • Amika 14 oktober 2010

    Förlåt att svaret dröjde, jag såg inte din fråga förrän nu...
    Jag brukar använda odense vit blockchoklad eller fazers vita. De andra smakar blä... :)

  • knyppeltanten 14 oktober 2010

    Skrivet av Amika den 14 okt 2010

    Förlåt att svaret dröjde, jag såg inte din fråga förrän nu...
    Jag brukar använda odense vit blockchoklad eller fazers vita. De andra smakar blä... :)


    Oh vilken tur, det är de enda jag fått tag på. Jag tycker inte om vit choklad själv och då är det svårt att avgöra hur det ska smaka. Tack för hjälpen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.