Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilket är ditt favoritgodis?

  • alindalinda 23 mars 2011

    cocossaken i alladin. geisha. djungelvrål. marabou dukat.

  • irrevirre 23 mars 2011

    M&M med jordnötter, Olw ostbågar och glass \o/

  • Pannband1 23 mars 2011

    Skrivet av mkml den 22 mar 2011

    Choklad e min svaghet men en och annan salt lakris slinker ner.Eller gjorde,har inte ätit en choklad bit på fyra veckor.


    Oj hur kommer det sig? :O

  • cawn 23 mars 2011

    Ta en seg "sockerbit" Dra ut den till den är platt.Lägg i en saltlakritsfisk.Rulla och njut:DD

  • safir74 23 mars 2011

    Saltlakrits...gärna hårda med pulver i som Turkisk Peppar och dylikt samt mörk choklad är mina favvisar

  • monicadanell 23 mars 2011

    Glas ska det vara{beauty}

  • ScarlettRose 23 mars 2011

    Det finns inget som slår Djungelvrål :D

  • DoctorWho 23 mars 2011

    Skrivet av ScarlettRose den 23 mar 2011

    Det finns inget som slår Djungelvrål :D


    Jag håller med dig. Djungelvrål har varit min favorit i över 30 år. De svarta ferrari-bilarna är också goda, samt Dragster 1000, 2000 och 3000 av företaget Jämtgott. En är salt, en jättejättesur och en jordgubb/lakrits. Tyvärr finns de inte i någon affär i min närhet så jag får beställa dem från Discshop. Men Djungelvrål är ändå favoriten!

  • Isia88 23 mars 2011

    DUMLE!!!

  • bakakaka 23 mars 2011

    Ahlgrens bilar (Y)

  • Okänd 23 mars 2011

    Mjölkchoklad och nougat.

  • LinneaThornberg 23 mars 2011

    lakritsbalkar, brukar lägga ett lager i frysen! kexchoklad gillar jag oxå.

    när jag var yngre så fanns det en hård karamell, formad som en fisk.. turkos/blå var den.. vet nån vad den heter?

  • warmwhisper 23 mars 2011

    lakrits och mörk choklad! :)

  • boz1965 23 mars 2011

    När jag sitter på en bänk i solskenet på Wiibroe Plads i Helsingør och käkar en glasstrut med två kulor dansk nougat och en kula pistageglass från den lilla glassbutiken med hemgjord glass på Brostræde är jag i sjunde himlen. {eat}

  • misseber 23 mars 2011

    Jag är en sådan människa som bara älskar CHOKLAD! Men jag världens enklaste recept för att äta choklad men som man bara orkar i små mängder.

    Man smälter en 200g mörk marabou chokladkaka i vattenbad (jag föredrar det).
    Rör sedan ner cornflakes så mycket man önskar. Klicka de på en plåt, ställ i frys eller balkongen (om det är kallt ute).
    Enjoy!

  • Bumbis 23 mars 2011

    Skrivet av boz1965 den 23 mar 2011

    När jag sitter på en bänk i solskenet på Wiibroe Plads i Helsingør och käkar en glasstrut med två kulor dansk nougat och en kula pistageglass från den lilla glassbutiken med hemgjord glass på Brostræde är jag i sjunde himlen. {eat}


    Glass är ju jättegott ibland, men hur fixar du att äta en sån jätteglass när du är magsäcksopererad? Inte ens om jag är hungrig klarar jag det....{shock}

  • sufly 23 mars 2011

    Allt godis slinker ner {drool} eller nä, inte sånna där marmeladkulor med socker och är inte heller så förtjust i lakrits...

  • sju 24 mars 2011

    Skrivet av LinneaThornberg den 23 mar 2011

    lakritsbalkar, brukar lägga ett lager i frysen! kexchoklad gillar jag oxå.

    när jag var yngre så fanns det en hård karamell, formad som en fisk.. turkos/blå var den.. vet nån vad den heter?

    Vi kallade dem bara blå fiskar tror jag. När jag var ung var det poppis med godisshots, så jag har löst upp såna i vodka några gånger. Man kunde köpa det på krogen också, och då kallades den shoten blå fiskar har jag för mig. Tror även den fanns som essens att köpa för detta ändamål...

  • MammaModesty 24 mars 2011

    Skrivet av boz1965 den 23 mar 2011

    När jag sitter på en bänk i solskenet på Wiibroe Plads i Helsingør och käkar en glasstrut med två kulor dansk nougat och en kula pistageglass från den lilla glassbutiken med hemgjord glass på Brostræde är jag i sjunde himlen. {eat}



    Bästa glassen ever.. med grädde sylt o en gräddbulle på .. själv äter jag bara en kula nougatglass för det blir så mäktigt.. men verkligen nått man längtar efter.. =)

  • MammaModesty 24 mars 2011

    super färska sockerbitar från cloetta (inge fejk duger) finns inget som slår det.. annars så slinker det ner mycket blandat... har också en svaghet för ostbågar o poppcorn tillsammans.. då är filmkvällen räddad.. =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.