Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilket är ditt favoritgodis?

  • elansman 25 mars 2011

    Vanligt vis brukar det vara salt lakrits men just nu har både jag och min flickvän nojan på chocklad överdragna skumbananer :)

  • LinneaThornberg 25 mars 2011

    Skrivet av sju den 24 mar 2011

    Skrivet av LinneaThornberg den 23 mar 2011

    lakritsbalkar, brukar lägga ett lager i frysen! kexchoklad gillar jag oxå.

    när jag var yngre så fanns det en hård karamell, formad som en fisk.. turkos/blå var den.. vet nån vad den heter?

    Vi kallade dem bara blå fiskar tror jag. När jag var ung var det poppis med godisshots, så jag har löst upp såna i vodka några gånger. Man kunde köpa det på krogen också, och då kallades den shoten blå fiskar har jag för mig. Tror även den fanns som essens att köpa för detta ändamål...


    (Y) tackar :)

  • ramona78 25 mars 2011

    Choklad i alla dess former är det bästa som finns!

  • 5katter 25 mars 2011

    Skrivet av AirWomen88 den 22 mar 2011

    Djungelvrål och choklad i massor


    håller helt med!!{highfive}

  • bigganv 25 mars 2011

    Blå fiskar finns fortfarande!
    Titta bland lösgodiset!

  • sivan52 25 mars 2011

    Choklad i alla former och saltlakrits ;)

  • busan37 25 mars 2011

    Jag är svag för ljus choklad med nötter, gärna schweizernöt och grillchips. För att inte tala om glass (Y)

  • fvander 27 mars 2011

    surt godis och saltlakrits i alla dess former, samt glass. men det godaste som finns är ändå cheesecake, finns inget som slår det!

  • sju 27 mars 2011

    Skrivet av bigganv den 25 mar 2011

    Blå fiskar finns fortfarande!
    Titta bland lösgodiset!

    Och man kan tydligen fortfarande köpa shotessensen: http://candy-shot.com/candy-shot-syrup-i-15-cl-platta-flaskor/

    {mad-tongue}

  • amoz 27 mars 2011

    Snickers och Käck!!

  • kattgnag 27 mars 2011

    Käck är verkligen godis! Sen har vi geléhallon. Favorit sen barnsben!
    Båtar (svarta och röda) och sist men inte minst en påse Mmmmmmm (L)

  • DoctorWho 30 mars 2011

    Knäck, både med och utan hackad mandel.
    Glömde skriva det i mitt förra inlägg.

  • Gnurf 23 april 2011

    Webes Gelehallon.

    Alltså WEBES. Det är det enda som duger. Jag luktar alltid på Gelehallonen (förr i tiden benämnda Jungfrubröst) innan jag lägger dem i godispåsen...8)

    http://sv.wiktionary.org/wiki/gel%C3%A9hallon

  • Amimarg 23 april 2011

    .

  • Lilloo 23 april 2011

    Skolkritor av den gamla hederliga sorten, minns inte vad det är för märke på dem men det finns väldigt äckliga kopior på dem. Mintkulor, de där rosa, gröna och vita mums. I övrigt gillar jag Estrellas Sour creamonion chips.

    Har ni inte provat Sia glass nyhet HallonSaltlakrits så bör ni göra det, den är lätt beroende framkallande med sin underbara smak.

  • sikaal 24 april 2011

    Choklad!! (L)

  • Jullan1996 24 april 2011

    Choklad är det absolut bästa godiset som finns enligt mig! Är speciellt glad för Marabou. (L)

  • snuosm 24 april 2011

    Jag minns en mörk choklad, som mina föräldrar fick i present en gång när jag var runt 6 år gammal. Sedan dess har jag aldrig smakat något som varit lika gott. Det kanske beror på att som vuxen får man äta hur mycket man kan och vill ;) Hur som helst, mörk choklad är en favorit än idag för mig.

  • Amika 24 april 2011

    Glömde ju skriva att utöver glass i stora lass, så är min svaghet... Maltesers!!! LOVE them! :)

  • DoctorWho 24 april 2011

    Popcorn så klart, men det kanske räknas som snacks.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.