Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vill ha tips på den godaste mjuka kakan.

  • ingegerdb 14 februari 2009

    Känner för att baka en mjuk kaka, har fått en ny silikonform som jag vill pröva.
    ÄR lite trött på banankaka och sockerkaka. Det finns så många olika kakor här. Kan inte ni tipsa mig om vilka era favoriter är bland de mjuka kakorna. (Sådana som bakas i sockerkaksform)

    Tackar på förhand. Ingegerd

  • lisbethv 14 februari 2009

    har inte provat själv men ser grymt god utDajmkaka:D

  • anluk 14 februari 2009

    Här kommer ett par förslag från mig:



  • zudette 14 februari 2009

    Den här kakan längtar jag efter att få testa! Tycker den verkar jättesmarrig!
    Mjuk valnötskaka

    Om du gillar kanel kan jag också rekommendera denna
    Knäckig Kanelkaka

  • ros 14 februari 2009

    :)Här är ett gott förslag
    Kardemummakaka med kanel

  • festmaten 14 februari 2009

    Den här tycker jag själv är jättegod,har bakat den flera gånger
    Limekaka med vit choklad

  • Countrygirl 14 februari 2009

    Testa Brorsans Morotskaka. Den slår allt, är saftig, god och framförallt lättbakad.

    Även lättäten :p

    http://www.matklubben.se/recept/brorsans_morotskaka_15711.html

  • monac 14 februari 2009

    tror det måste bli den här.....(Y)

    Blåbärskaka
    :D

  • lennali 14 februari 2009

    Kan bara hålla med Monac, lenajeanette´s blåbärskaka är en av de godaste mjuka kakor jag har smakat, kan varmt rekommendera den.

    Här kommer några andra förslag:
    Herrgårdskaka med punsch
    Kokos- och punsch sockerkaka
    Norrnäskaka

  • Lilloo 14 februari 2009

    Läcker kanelkaka

    Denna har jag gjort flera gånger och den är suveränt god. Många frågar efter receptet...

  • frucaos 14 februari 2009

    Arrakskaka med mandel
    Men, ärligt talat - det är ju väldigt mycket en smaksak vad som är godast ... Den här blir i alla fall toppen när man lyckas med den (kolla noga med sticka!!)

  • ingegerdb 15 februari 2009

    Skrivet av frucaos den 14 feb 2009

    Arrakskaka med mandel
    Men, ärligt talat - det är ju väldigt mycket en smaksak vad som är godast ... Den här blir i alla fall toppen när man lyckas med den (kolla noga med sticka!!)


    Ja visst är det en smaksak det är just därför det är så roligt att be om andras avoriter. Då hittar man kanske någon ny till sig själv!

    Tack för tipset!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.