Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Villa göra egen kokbok

  • fridahelenavilma 12 november 2010

    Har funderat lite grann. Jag bakar alltid mitt julgodis själv och min släckt älskar det så jag har funderat i fall jag ska göra en egen kokbok med godis som passar till olika högtider. Är det någon som har tips på hur man kommer i gång för jag har nästan allt material och resurser på jobbet, så det kan bli en jätte fin bok om jag vill lägga tid på den. (och det vill jag).

    Är jätte tacksam för all hjälp jag kan få.:)

  • Cassiopeya 12 november 2010

    Jag skulle nog skissa en idé och sen skulle jag ringa ett förlag, kanske ett lite mindre förlag och inte ett av de större. Låter jättekul {beauty} Lycka till!

  • fridahelenavilma 12 november 2010

    Skissa det har jag inte äns tänkt på tack. Jag har tänkt mig lite mer att det ska se ut som att man har klippt och klistrat själv fasta man inte har gjort det. Det är svårt att förklara men i mitt huvud är det glas klart hur jag vill att det ska se ut.

    Men tack för råden ska kolla runt lite på små förlag och kolla hur dom arbetar.

    =)

  • boz1965 12 november 2010

    Skrivet av fridahelenavilma den 12 nov 2010

    Har funderat lite grann. Jag bakar alltid mitt julgodis själv och min släckt älskar det så jag har funderat i fall jag ska göra en egen kokbok med godis som passar till olika högtider. Är det någon som har tips på hur man kommer i gång för jag har nästan allt material och resurser på jobbet, så det kan bli en jätte fin bok om jag vill lägga tid på den. (och det vill jag).

    Är jätte tacksam för all hjälp jag kan få.:)


    Här kan du ge ut din egen kokbok utan att riskera att bli refuserad: https://www.vulkan.se/.

    Du kan trycka upp bara ett enda ex. eller flera tusen om du vill. De hjälper dig t.o.m. att få ut dina böcker i bokhandeln eller också kan du sälja dem i deras webbutik. Eller så kan du trycka upp bara så många exemplar som räcker för att dela ut till släkt och vänner. Du bestämmer själv. :)

    De använder en teknik som kallas "print-on-demand" vilket innebär att dina böcker trycks upp i en maskin som i princip är en bautastor laserskrivare på steroider vilket gör att du kan trycka precis så många exemplar du vill ha - när du vill ha det.

    Du kan göra din bok i t.ex. MS Publisher, MS Word eller nåt annat program som använder ett standardiserat filformat och bara ladda upp filen till dem när du känner dig nöjd med din bok och någon vecka senare har du dina böcker med ett paket på posten.

  • Cassiopeya 12 november 2010

    Skrivet av fridahelenavilma den 12 nov 2010

    Skissa det har jag inte äns tänkt på tack. Jag har tänkt mig lite mer att det ska se ut som att man har klippt och klistrat själv fasta man inte har gjort det. Det är svårt att förklara men i mitt huvud är det glas klart hur jag vill att det ska se ut.

    Men tack för råden ska kolla runt lite på små förlag och kolla hur dom arbetar.

    =)



    Skissa/ gör ett utkast, vad som helst. Men ska du lansera en idé måste du ju kunna visa upp hur du har tänkt dig att de ska se ut =) Berätta gärna hur det går!

  • boz1965 22 november 2010

    puffar

  • Cassiopeya 22 november 2010

    Ja hur går det egentligen fridahelenavilma? {question} *nyfiken* :D

  • fridahelenavilma 10 december 2010

    Ja jag har skissat upp framsidan nu i alla fall hur den ska se ut. men jag vet inte riktigt om jag hade tänkt göra boken så stor .{dont-know} Det är nog mest för min familj. Liksom en bok som följs med generation för generation.
    Men vi får se hur det blir kanske blir jätte nöjd med den när den är färdig, har fyllt kanske halva boken nu så vi får väl se om den blir färdig innan jul.

  • annalena514 10 december 2010

    skulle va kul o läsa den lycka till

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.