Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vispa margarin och socker eller vispa ägg och socker...?

  • magi69 18 september 2008

    Vet någon vad det är för skillnad på att vispa margarin och socker posigt och sen röra i äggen eller att vispa ägg och socker pösigt och smälta margarin?
    Det är så svårt att vispa margarinet tycker jag.
    Kan man inte alltid vispa ägg och socker och sen smälta margarinet och röra i? Vad blir det för skillnad om alla ingredienser finns med?
    Tacksam för svar.

  • frucaos 18 september 2008

    Jag vet faktiskt inte - skulle tro att det har med konsistensen att göra. Om ingen vet så föreslår jag att du provar båda varianterna - och berättar för oss andra vad det blev för skillnad, om någon. Nyfiken ...

  • Suddisen 18 september 2008

    Det har jag faktiskt också undrat

  • flabban 18 september 2008

    Om man rör smör och socker, så tycker jag att sockerkakan upplevs som saftigare, än om smälter smöret och vispar ägg och socker.

  • Smulpajen 18 september 2008

    Är väl kanske som med bulldeg! Om man rör i smöret rumsvarmt blir det en bättre deg än om man smälter det:)

  • K-kristina 18 september 2008

    Man får olika konsistens på sockerkakan. Själv gillar jag bättre den där man rör smör och socker smidigt. jag gör det med matberedaren och kniven eller med elvispen o visparan det funkar jättebra (Y)

  • festmaten 18 september 2008

    Skrivet av Smulpajen den 18 sep 2008

    Är väl kanske som med bulldeg! Om man rör i smöret rumsvarmt blir det en bättre deg än om man smälter det:)


    Tack för tipset! har aldrig hört förr, men skall testa det.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.