Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vit marsipan

  • lovetheviolin 1 februari 2013

    Tänkte baka en studentårta nu till sommaren och ville träna lite nu innan eftersom jag aldrig gjort det. Vill täcka tårtan med vit marsipan. Hur ska man få till det? Marsipanen som jag har hittat som finns att köpa är oftast lite gul. Det finns ju sugarpaste, men den är inte så god i smaken...

    Någon som har något tips hur jag kan få till vit marsipan? Tacksam för svar! :)

  • Amika 1 februari 2013

    http://www.strosselannat.se/marsipan-1/

    Där finns flera olika färger på marsipanen. Bland annat extra vit. :) Både i stor förpackning och i lite mindre. :)

    Lycka till med baket! Hoppas du blir riktigt nöjd med det färdiga resultatet! :)

    Mvh

    Jonna

  • axelacke 1 februari 2013

    Marsipanen från örebros bagerivaror är toppen. Som i länken Amika lagt upp! Toppenbra kvalitet!
    LYCKA TILL! :)

  • Clay 1 februari 2013

    Marshmallowsfondant

    Har inte prövat det själv, men tror det kan vara värt att testa. Kan iallafall tänk mig att det blir vitt som du vill ha det. Och godare än de sugarpaste man körer i butik =)

    Gooood Luck

  • Aive 1 februari 2013

    Finns tydligen titandioxid- pulver att köpa på Panduro som kan användas att färga marsipan med. Har inte testat detta själv, men det kan vara värdt ett försök om man inte hittar extra vit marsipan att köpa. Lycka till!

  • lovetheviolin 2 februari 2013

    Tack för alla tips! Kommer definitivt testa några av förslagen! :)

  • LEDIVO 3 februari 2013

    Här får du ett jättebra recept på marsipan av de två anledningarna att den är lätt att jobba med och smakar mycket gott. Hur du ska få den vit har jag inte lyckats lösa, men en genväg jag använt är att använda marsipanen som den är och strö på florsocker blanadat med lite vaniljsocker precis före servering, så blir den ju vit. Om du finner på något sätt få den vit får du gäna höra av dig.
    Marsipan

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.