Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vita chokladbollar

  • 26 februari 2008

    Hej!
    Jag ska ha dop för min son på lördag och ska baka ett par sorters kakor. Och kom att tänka på chokladbollar, det går ju alltid hem hos ungarna. Men för att göra det lite roligare så kom jag på att det skulle va kul med vita chokladbollar med blått kokos eller socker. Men nu är det så att jag hittar inget recept på vita chokladbollar, så om det är någon vänlig skäl som har recept på just vita chokladbollar ( vita negerbollar) så vore det snällt om ni vill hjälpa mig
    Tack på för hand
    Sjbagare

  • Svesse60 26 februari 2008

    Kan du inte göra vanliga chokladbollar och doppa dessa i smält vit choklad. Sen färgar du pärlsockret i några droppar karamellfärg. Lycka Till!

  • Okänd 26 februari 2008

    Tänkte just föreslå detsamma med smält vit choklad.
    Jag brukar köpa vita chokladbollar på grossisten Dahlbergs, de är farligt goda.

  • marinkovic 26 februari 2008

    Skrivet av sjbagare den 26 feb 2008

    Hej!
    Jag ska ha dop för min son på lördag och ska baka ett par sorters kakor. Och kom att tänka på chokladbollar, det går ju alltid hem hos ungarna. Men för att göra det lite roligare så kom jag på att det skulle va kul med vita chokladbollar med blått kokos eller socker. Men nu är det så att jag hittar inget recept på vita chokladbollar, så om det är någon vänlig skäl som har recept på just vita chokladbollar ( vita negerbollar) så vore det snällt om ni vill hjälpa mig
    Tack på för hand
    Sjbagare

  • marinkovic 26 februari 2008

    Skrivet av sjbagare den 26 feb 2008

    Hej!
    Jag ska ha dop för min son på lördag och ska baka ett par sorters kakor. Och kom att tänka på chokladbollar, det går ju alltid hem hos ungarna. Men för att göra det lite roligare så kom jag på att det skulle va kul med vita chokladbollar med blått kokos eller socker. Men nu är det så att jag hittar inget recept på vita chokladbollar, så om det är någon vänlig skäl som har recept på just vita chokladbollar ( vita negerbollar) så vore det snällt om ni vill hjälpa mig
    Tack på för hand
    Sjbagare

  • marinkovic 26 februari 2008

    Hej
    Förlåt att jag lyckades "kopiera" din förfrågan om chokladbollar.Är ny på denna sida.

    Mitt förslag är att skippa kakaon & tillsätta lite mer vaniljsocker samt lite kokos i smeten.Rulla dem i blått strössel,blå kokos eller blått strösocker.Låter spännande kanske ska man prova till barnbarnen.Lycka till med dopet!

  • twix93 4 mars 2008

    :)hej jag vill också prata:(synd att ingen vill prata med mig:(Lycka till med bollarna:'(det blir säkert gott hur du än gör:)till skillnad från mig:'(...som aldrig blir uppskattad:(

  • marinkovic 4 mars 2008

    :o:o
    :o
    Uppskattade är ALLA människor ALLA vet inte om det !
    Ha en sköön vår !

  • tulipan 4 mars 2008

    Jag har en perfekt sida för färgat kokos å massa olika karamellfärger osv. Ja å massa essenser och kryddor... gå in på www.borgebykryddgard.se där hittar du en massa spännande saker.. inte så dyrt och kommer hem snabbt. Betalar man med kort direkt så har man det hemma dagen efter :-)

    Varför inte finhacka lite vit choklad och blanda ner det i smeten åxå... sen doppa bollarna i smält vitchoklad:-)

    Lycka till och berätta gärna hur det gick sen:-)

  • SussiO74 7 mars 2008

    Jag brukar göra vita chokladbollar efter det vanliga receptet men jag byter ut en del av sockret mot råsocker (brukar krossa det lite i en mortel så det inte blir så grovkornigt) och utesluter kakaon. Man kan ana en liten kolasmak då. Jag tycker de blir goda!
    Lycka till! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.