Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Wienderbröd..

  • jossan16 14 februari 2010

    Hallo!
    Har tänkt baka wienerbröd... är det mycket godare om man gör sin egen deg?! Tycker det verkar så komplicerat.. annars läste jag att man kunde använda smördeg..

  • Sashuk 14 februari 2010

    Jag har faktiskt så länge alldrig provat med egen deg. Men jag har provat med sån där smördeg. Jag gillar det, jätte gott! :p
    Men det är svårt att göra sin egen deg. :)
    Men prova med den där smördegen!

  • Mistys 14 februari 2010

    Min svärmor gör en blandad variant av bulle / wienerbröd. Hon gör vetedeg som till bullar sen kavlar hon in smör i degen. Vänder kavlar in mer smör osv tills den blir i flera skikt. Sen vaniljkräm i mitten. En mycket enkel variant av wienerbröd.

  • vitchokladkaka 15 februari 2010

    det är inte så svårt att göra med egen deg, det enda som kan vara lite jobbigt är att kavla på rätt sätt, och glöm för guds skull inte att använda kalla ingredienser, i skolan (jag går livsmedelslinjen) så har vi mjölet till wienerbröden i frysen(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.