Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

1 års kalas..

  • Virre85 16 oktober 2008

    Jag ska ha kalas den 1 nov för min son som fyller 1år. Undrar nu om ni kan hjälpa mig med vad jag kan baka för kakor, bakelser, muffins eller liknande. Jag har beställt smörgåstårtor och en stor tårta med ett fotografi med min son. Detta blev väldigt dyrt.. 1800kr(N)
    Behöver nu baka något att ha vi sidan av.
    Vi blir 11 vuxna och 4 barn + 2 bebisar.
    Skulle oxå vilja ha ett enkelt recept på en liten tårta som min son kan få grisa med medans vi andra äter den riktiga tårtan.
    Får bakhjälp av min syster på morgonen då kalaset är så skulle vara bra om recepten inte tar så lång tid.
    Men alla recept är välkomna.
    Tack och kram från Virre

  • ikah 17 oktober 2008

    Skulle jag vara dej så skulle de räcka med smörgåstårta och vanlig tårta. Det behöver inte finnas så många olika sorter som man inte orkar äta.
    Till de små skulle jag baka en enkel tårtbotten och fylla med någon god frukt och grädde på.:)

    Tårtbotten: 4 ägg, 2 dl socker, 1 dl potatismjöl, 1 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver.
    175-200 grader ca 35 minuter

    Eller så kan man göra rulltårtsbotten som man lägger på varann i lager så den blir lite högre.

    Lycka till!
    /ika

  • Eery 17 oktober 2008

    en tårtfyllning jag är barnsligt förtjust i är mosad banan en liten klick vispad grädde (för koncistensen smaka av med kanel:p

    lager nummer har jag en rätt neutral smak, chokladpudding eller vaniljkräm

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.