Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

18 års fest

  • Madden 8 november 2008

    Hej
    Sonen fyller 18 år snart och funderar på vad man kan bjuda på. Kalaset blir för släkt och familjevänner. Har en fundering på att ha ett glöggparty, då det blir den 13 december, men vill även bjuda på något matnyttigt. Det blirca 12-20 personer i blandade åldrar från 9-75.
    Någon som har ett bra förslag?/// Madde

  • enAnnan 8 november 2008

    Glöggparty?
    Då är ju pepparkakor och ädelost givet :)

    Vill du ha riktig och varm mat?
    Annars skulle jag kunna tänka mig en typ av mingelbuffé.

    Små kycklingspett marinerade i yoghurt och saffran
    Spett med hemtrillade köttbullar kryddade med kardemumma
    Pastasallad, eller bulgur eller quiona
    Kallskuret
    Grönsaksstavar och dip
    Oliver
    Tomat och löksallad

    Glögg är mingel för mig och då passar en buffé tycker jag. Dessutom är det inte mycket jobb och kan förberedas långt före.

  • zudette 8 november 2008

    Den här rätten är lätt att förbereda innan gästerna kommer och passar de allra flesta smaker

    Pastapaj med kyckling och spenat

  • Madden 8 november 2008

    Tack för era tips. Bra förslag som jag tar till mig.
    //Madde

  • Madden 8 november 2008

    Tack för era tips. Bra förslag som jag tar till mig.
    //Madde

  • Okänd 8 november 2008

    Smörgåstårta är också ett alternativ......Går bra att fylla tårtan dagen före och sen garnera samma dag den ska ätas.

  • tantmalla 8 november 2008

    själv har jag dille på att göra pasta sallad med fritt val för gästerna. Fyll alla skålar man har med diverse gott som cashewnötter, pasta , sallad, tomater, fetaost, purjo, rödlök, skinka, ostkuber, tonfisk, ärtor, majs m.m. sedan kan man välja att göra egna dressingar eller köpa. Brukar bli en jätte succé även för barn eftersom de kan plocka själva och lite bröd och goda ostar till gör det hela till pricken över i.

  • Madden 16 december 2008

    Hej och tack ni som svarade!
    Det ble att vi bjöd på tacopaj med skålar bedvid me oliver, majs och tacochips. Sedan var det lussebullar och mjuk pepparkaka och tårta till kaffet. Godis mm efteråt.
    Det blev lyckat.

    /tack

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.