Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

25 års kalas

  • Elin1984 20 september 2009

    Jag fyller snart 25 år och väntar 28 gäster
    Har funderat lite kring menyn men när det gäller huvudrätt står det helt still i hjärnan. Det ska vara något enkelt och gott, något udda. Är trött på att alltid laga pajer eller sallader.

    Till fördrink ska jag ha Leilas "Glögg Spritzer"
    Till tilltugg ska jag ha vattenmelon med prosciuttoskinka
    Till efterrätt ska jag baka Leilas olika cupcakes som är så vackra, jag tänkte baka;
    Chocolate cupcakes
    Christmas cupcake (jag fyller år i slutet av nov)
    Kladdkaks cupcake
    Samt göra "Rocky road"
    Kanske även någon maräng tårta eller likanande.

    Någon som har något tips på huvudrätt?

  • lilas 20 september 2009

    Hejsan! -och grattis i förskott!:)
    Vi hade många gäster hemma förra helgen. Då bjöd vi på Chevré och persiljefyllda kycklingfileér med limesås till. Hur gott som helst tyckte vi! Det här receptet är till ca. 15 pers.

    3000 gram kycklingfilé
    375 gram chevre
    3.75 dl finhackad persilja
    salt och peppar
    7 msk olivolja

    limesås:
    45 dl naturell yoghurt
    15 msk saft från en lime
    7 msk finhackad färsk koriander
    7-8 klyfta vitlök, pressad
    salt och peppar

    grönsaker:
    3 kg. tunt skuren potatis
    3 kg. tomater i klyftor
    8 st röd paprika i bitar
    8 st gul paprika i bitar
    1500 gram svamp i halvor
    1500 gram röd lök i klyftor
    8 msk margarin
    vitlökspeppar
    finhackad bladpersilja

    Instruktioner
    Kör chevre, persilja, salt och peppar i en mixer. Skär snitt i kycklingfiléerna och fyll dem med osten. Fäst med tandpetare. Pensla med ytterst lite olja och grilla i 7-8 minuter per sida.
    Limesås: Låt yoghurten rinna av i ett kaffefilter i 30 minuter. Blanda med lime, koriander, vitlök, salt och peppar. Låt stå kallt en stund.
    Grönsaker: Dela upp grönsakerna på 2 dubbla folieark. Klicka på margarin och strö på vitlökspeppar. Vik ihop folien. Grilla paketen i ca 20 minuter.
    Mvh Lilas

  • AnneNi 20 september 2009

    Kanske någon god köttgryta serverad med ris el. kokt potatis.
    Eller en fyllig gulaschgryta med tärnad potatis och morot i serverad med hembakta bullar.
    Lasagne har jag bjudit på, alltid uppskattat också.
    Annars kanske du kan göra en thaigryta med kyckling och kokosmjölk, bara att blanda i lite olika grönsaker så blir det en rejäl gryta som du kan servera med ris.
    Hoppas jag kunde ge dig lite inspiration!
    Lycka till och grattis i förskott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.