Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

30 års fest med 60-70 personer... HJÄÄÄLP

  • Nibeiba 26 januari 2010

    Ska ha en överraskningsfest för min sambo som fyller 30 år... Har räknat med att det blir ca 60-70 gäster...

    Hade tänkt att bjuda på mat och har varit inne på smörgåstårta men tänkte kolla om någon har något annat bra tips...
    Budgeten är inte den största så de får gärna vara något som är relativt billigt och lättlagat!
    Finns det någon som har något smarrigt recept på köttgrytor eller liknande så får ni gärna hojta till...

    Men som sagt är det en överraskningsfest och har därför inte all tid i världen för förberedelser och liknande.

    det absolut bästa vore egentligen att beställa via catering så tips om billiga cateringfirmor är mkt välkommet!:)

  • Erajscha 26 januari 2010

    Skrivet av Nibeiba den 26 jan 2010

    det absolut bästa vore egentligen att beställa via catering så tips om billiga cateringfirmor är mkt välkommet!:)


    Och då vore det absolut bästa om du talade om vilken stad det gäller (H)

  • strimma21 26 januari 2010

    Jag vet att Subway har härligt lååååååånga mackor om du vill ha ett alternativ till smörgåstårta. Om ni har ett Subway dör du bor förstås. Att laga mat för 60-70 personer kan nog dra iväg ganska mycket i kostnad skulle jag tro. Tänk enkelt så du också får njuta av det hela:)

    Lycka till med festen!

  • Phillipha 26 januari 2010

    Ett ´hett tips är tacobuffe! Det blir inte så dyrt, handla grönsaker på typ Lidl... Ha köttfärs och kyckling till exempel. Och sen en massa olilka skålar med grönsaker och frukt, ost och olika kalla såser.'

    Säg till om du vill ha tips på vad man kan ha!

    /Jenny

  • FruAst 26 januari 2010

    Skippade du smörgåstårtan i den andra tråden?

  • Nibeiba 26 januari 2010

    Skrivet av Erajscha den 26 jan 201

    Och då vore det absolut bästa om du talade om vilken stad det gäller (H)



    sry :o bor i rönninge (ligger mellan stockholm oh södertälje)

    har varit inne på tacobuffe men vill helst inte ha något som ska vara varmt....

    har suttit och kikat runt lite på kalla buffer nu och de är ett intressant alternativ.. hojta till om ni har några bra tips :)

    :):):):):):):):):):)

  • Phillipha 26 januari 2010

    Behöver du hjälp med matlagning? Jag bor oxå i rönninge (jobbar som kock)

  • Nibeiba 26 januari 2010

    Skrivet av Phillipha den 26 jan 2010

    Behöver du hjälp med matlagning? Jag bor oxå i rönninge (jobbar som kock)


    Nej men va lämpligt :D
    Har inte riktigt bestämt mig ännu vad jag ska ha för mat så vet inte hur mkt jobb det kommer att bli men en extra hand är alltid välkommen (Y)

    vart i rönninge bor du? ska nämligen ha festen i FH i rönninge...

  • Nibeiba 26 januari 2010

    Skrivet av FruAst den 26 jan 2010

    Skippade du smörgåstårtan i den andra tråden?


    nej har absolut inte skippat smörgåstårtan men kollar runt lite vad det finns för alternativ... vill att de ska vara så lätt och billigt som möjligt..
    det tar ju lite tid att göra mat till 60-70 personer så försöker hitta en snabb lösning, gärna sånt man kan fixa i förväg..

  • FruAst 26 januari 2010

    Bara undrade:)
    Det kan vara bra med lite olika sallader. T.ex. matvete-sallad, eller pastasallad, man kan blanda dessa med grönsaker och ha som en bas och sen ha kallskuret till, rostbiff, kassler, pastrami mm. Enkelt att fixa och gott!

    Lycka till! (Y)

  • The_mama97mia 26 januari 2010

    Många butiker brukar kunna ha som "exotisk planka" som buffé och catering men jag vet ju inte hur rika ni är... när jag var trettio hade jag inte råd med sånt haha...
    Du får lyssna runt på butikerna i närheten och förhandla om bra pris.

  • jimboz 26 januari 2010

    När det är så många personer så är en Pastasallad med t. ex kyckling det absolut enklaste och billigaste. Dessutom är du inte under press hela tiden för att tänka på varmhållning etc.
    Fyll ut med mycket pasta och grönsaker...Servera några härliga dressingar till detta.

    Är det så tokigt att du stöter på några Veganer så kan du alltid använda samma bas men utan kyckling och lite Tonfisk istället eller:'(
    Just det..Dom äter väl inte fisk heller..nåja...Hitt på nåt :)

  • The_mama97mia 26 januari 2010

    Jaaaa, pastasallad, grönsallad och typ kycklingspett? det går ju bra att förbereda , finns typ halvfärdigt att köpa med, o sen ngt kallskuret - rökt skinka duger kanske. Gott bröd o god ost o sen massor med vin sen blir alla lyckliga...

  • siggemums 26 januari 2010

    Jag tyckte det lät jättejobbigt att göra smörgåstårta till så många när du skrev det i den andra tråden, i smyg dessutom.(H)

    Italiensk buffe med pastasallader föreslår jag. Det är så gott ! Pasta mättar ju och är billigt Har inga bra recept på det själv tyvärr.

    Om du vill ha recept på en god sallad som varit med på många fester med ris,kyckling, kassler,curry ost mm kan jag lägga in den.Lätt att göra.

    Jag har också recept på en lite lyxigare men jättegod pastasallad med fläskfile om du vill ha.Båda kan förberedas naturligtvis.

  • Phillipha 26 januari 2010

    Skrivet av Nibeiba den 26 jan 2010

    Skrivet av Phillipha den 26 jan 2010

    Behöver du hjälp med matlagning? Jag bor oxå i rönninge (jobbar som kock)


    Nej men va lämpligt :D
    Har inte riktigt bestämt mig ännu vad jag ska ha för mat så vet inte hur mkt jobb det kommer att bli men en extra hand är alltid välkommen (Y)

    vart i rönninge bor du? ska nämligen ha festen i FH i rönninge...


    Vi bor i Söderby eller ja vi flyttar du på lördag =)

  • NicolinaZ 27 januari 2010

    Man kan också baka massor av potatis i ugnen (helt diskret...) och sedan göra olika röror till. Men pastasallad och t.ex kikärtssallad osv är nog nästan det bästa alternativet tycker jag. Smörgåstårta känns inte riktigt... party?
    (Y)

  • jimboz 27 januari 2010

    Skrivet av NicolinaZ den 27 jan 2010

    Man kan också baka massor av potatis i ugnen (helt diskret...) och sedan göra olika röror till. Men pastasallad och t.ex kikärtssallad osv är nog nästan det bästa alternativet tycker jag. Smörgåstårta känns inte riktigt... party?
    (Y)


    60 bakade potatisar som har ett eget liv, skulle tro att hon stressar ihjäl sig då ...Jag orkar knappt hålla reda på 4 bakisar :)

  • Penne 27 januari 2010

    Helstek, marinerad fläskfile och kyckling i ugnen och servera den kall med hemgjord poatissallad/pastasallad eller potatis gratäng. Jätteenkelt att förbereda och inte superdyrt.

  • Nibeiba 28 januari 2010

    Har nästa helt bestämt mig för att ha marinerad kyckling- och fläskfile, som serverad kall.
    Hemmagjord potatissallad och en krämig pasta sallad.
    Sen en vanlig grön sallad till det och något bröd.

    Tror ni att man behöver has någon sås till trots att både potatis- och pastasalladen är krämiga?

    Philippha, du är inte duktig på att marinera kött och tillaga?? :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.