Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

30-års kalas

  • ajse 12 december 2010

    Jag fyller 30 i januari och kommer att ha kalas. Jag vet inte riktigt vad jag ska bjuda på, jag skulle vilja bjuda på buffe men vet ej riktigt vad den ska innehålla. Någon som kan hjälpa mig med några tips.
    Vi blir runt 20 stycken vuxna.

    Jag skulle även vilja passa på och fråga om någon har något bra recept på en sallad med mozarella och pesto?
    Och om det är ngn som har ett bra och lite billligare recept på pesto?

    Tack på förhand :))

  • soccermum 12 december 2010

    Hej och grattis i förskott :)

    Vad gillar du och dina vänner/släkt?
    Finns ju massa goda bufféer och jag gillar iaf att ha tema på det och inte blanda hej vilt :)

    * Italiensk
    * Taco
    * Grekisk
    * Exotisk (du vet typ exotisk planka..)
    * Salladsbuffé

    osv..

    Med tanke på din frågan om pesto och mozzarella så kanske du ska fortsätta på det temat och ha medelhavsinspirerad buffé?

    Citrusfoccacia med fetaost, soltorkade tomater och rosmarin

    Kalamata paj

    pastasallad á la Medelhavet (eller quinoa)

    Ugnsrostade rotfrukter med smak av Italien

    Omelett med Kantareller, Mozzarella och Rucola

  • matmammansfavoriter 12 december 2010

    Hej,
    en buffé är bra att bjuda på när man är många,, men varför inte en rejäl gryta gjord på älgkött eller oxkött, det blir en härlig rätt som mättar många, kan göras flera dagar före den ska serveras. Till grytan kan du servera massor av grönsaker, potatis och inläggningar av gurka, morötter, blomkål etc.

    Porterstek på älgkött är supergott och enkelt att göra.

    Rotfrukter och potatis gjord i ugnen med goda kryddor och vitlök, till det kan du servera kycklingfilé eller vad som passar plånbok och smak.
    Tänk på att en buffé kräver passning och påfyllning, en stor gryta på spisen är en enkel och god genväg till en lyckad fest.

    Lycka till och du,,, grattis i förskott!!

  • Cassiopeya 12 december 2010

    Buffé är alltid toppen! Har du tänkt något tema? Italiensk/spansk mat är supergod:p

    Ugnsrostade rotfrukter med smak av Italien

    eller en god potatisgratäng som bas. Vill du ha kallt gör en god pastasallad med oliver, soltorkade tomater, fetaost, sallad, solroskärnor och gurka.

    Till det god fläskfilé
    Italiensk marinerad fläskfilé

    Eller kanske detta?
    Elles marinerade rostbiff

    Ett god bröd passar bra till


    Och lite småplock
    Fyllda parmarullar
    Fyllda tomater med feta och oliver
    Johannas varma Brietårta

    Smörgåstårta kan vara bra att komplettera med, denna går hem hos de flesta :)
    Supergod smörgåstårta med skinka och bacon

    Och om du vill ha lite med skaldjur kan jag rekommendera denna goda skagentårta :p
    Kall skagentårta

    Hoppas det blir en härlig fest! {party}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.