Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

60-årsfest ca20pers.

  • marita-54 12 maj 2010

    vad ska jag bjuda på

  • ros 12 maj 2010

    {snicker}Hej!
    Vad vill du bjuda på?
    Ex buffé: marinerad fläskfilé, marinerad kycklingfilé, potatissallad, grönsallad, olika melonskivor, oliver, gott bröd, kex, olika ostar mm
    eller funderar du på tre-rätters
    Vad har du för funderingar?

    Grattis och lycka till med festen!

  • Countrygirl 12 maj 2010

    Är det du som fyller år? Tänk efter så att det du bjuder på inte tar för mycket av din energi under festen. Be någon om hjälp. Se till så att du är tillgänglig för gästerna. De är ju där för din skull och inte för maten.

    Laga en buffé typ exotisk planka eller ha grillfest. Då kan man laga maten och man är ändå med. Då om aldrig förr finns det gott om män som vill hjälpa till också.

    Stort Grattis och lycka till!

  • Mellanbellan 12 maj 2010

    Du kanske får lite ideér här. Jag hade det på en dubbel 50-årsdag och frampå kvällen innan dansen började, serverade jag olika gratänger som t ex tacogratäng och matpaj med sparris.
    Mellans kalla buffé

  • Disen 12 maj 2010

    Varför inte en fläskfilé eller kycklingfilégryta som du kan göra dagen innan.
    Jag gjorde denna nu i helgen till 22 personer och den gjorde jag dagen innan. Serverade med ris och en god sallad med bröd. Alla var helt lyriska över maten (kul). {eat}
    Jag serverade den med ölkorv, oliver och syltlök vid sidan om. Mumsigt!

  • jimboz 12 maj 2010

    Skrivet av marita-54 den 12 maj 2010

    vad ska jag bjuda på


    Skakar liv i dig så du kan förklara lite närmare vad du är ute efter.

  • chrisq 12 maj 2010

    :DD lite otydlig fråga till 20 pers kan man bjuda på allt ´men var ekonomi o hur o vad vill du ha det svår fråga att besvar a

  • Okänd 6 oktober 2010

    Jag har märkt att det blir fler och fler som startar trådar med frågor om råd till festmiddagar o dyl.

    Och får många svar men man får aldrig reda på hur det går.

    Är syftet bara att starta en tråd, eller? Finns många frågor i svaren också till trådstartaren som hänger kvar i luften!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.