Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

80 talet

• CamillaP 25 juni 2011

Hej alla!

Fyller snart 30 och tänkte ställa till med 80-tals fest. Behöver nu tips avseende allt :) Mat, dryck, dekorationer m.m.
    Vi blir ca 30 pers, vuxna som barn. Vill helst inte stå i köket hela dagen samt maten ska helst gå att äta stående eller i alla fall med endast gaffel. Det ska gärna kunna stå framme en stund eller åtminstone vara lätt att stuva undan och ta fram då alla inte kommer samtidigt. Mottar gärna tips på snacks o.d. också :)

• snuosm 29 juni 2011

Vi hade sommarfest på jobbet för några veckor sedan, med 80-talstema. Ett gäng hade klätt ut sig till familjen Ewing i Dallas. Det kan man kanske spinna vidare på, när det gäller mat och dryck. På vår sommarfest serverades kallskuret med sallad, men jag vet inte om det är så mycket 80-tal.

• The_mama97mia 29 juni 2011

Tidigt 80-tal hade vi toga-partyn... o sen var det populärt med hemgjord pizza o dito sallad.

• Mistys 29 juni 2011

Flygande Jacob med ris, smörgåstårta och kycklinggratänger i alla former var populärt på 80-talet.
    Potatisgratäng, kött och bea är också såå 80-tal. Pajer i olika former var också stort på 80-talet. Speciellt quiche.

• CillaM 1 juli 2011

Visst var det väl mycket gratinerad kassler? Räkcocktail och avocado. Dryck: screwdriver, manhattan och de andra klassiska drinkarna, margaritha går säkert. Quiche lorraine och varma mackor, gratänger, Päron Diana till efterrätt (flagad mandel smälts ihop med socker o smör tror jag, gratineras med päronhalvor). Pastellfärger.

• babbs 30 augusti 2011

Kolla in "Den bruna maten" Visserligen från 70¨talet men där finns även recept som användes även på 80-talet.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.