Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Alla hjärtans dag

  • anluk 27 januari 2008

    Firar ni alla hjärtans dag på något särskilt sätt?????

  • Amika 27 januari 2008

    Läs gärna min artikel som jag skrivit om varför vi firar alla hjärtans dag. :)

  • Amber 27 januari 2008

    Ja ngt gott äter vi samt kanske ser ngn bra film...beror på om vi är lediga dagen efter.

  • Amika 27 januari 2008

    Glömde skriva att jag inte firar det själv, jag är singel. :)

  • lennali 27 januari 2008

    Firar inte här heller (singel), men brukar få någon ros eller ett litet hjärta av min systers döttrar.

  • pingu 27 januari 2008

    Vi går ut och äter om dagen infaller fre/lördag. Annars lagar vi nåt lite extra gott och äter när barnen lagt sig. I år funderar jag på att göra en buffé på några av de förrättsrecept jag samlat härifrån.

  • pehrzonflickan 28 januari 2008

    Eftersom jag är singel så ska jag köpa nåt litet till mor & far och mina brorsbarn. Blommor och nån godis blir det väl. Min önskan är givetvis att man får ett blommogram från en hemlig beundrare:D

  • evaldo 28 januari 2008

    Nej normalt så firar vi inte alla-hjärtans-dag.
    Alla dagar är hjärtansdagar.

  • Lilljeppe 28 januari 2008

    Skrivet av Amika den 27 jan 2008

    Läs gärna min artikel som jag skrivit om varför vi firar alla hjärtans dag. :)


    Jag läste din artikell för ett tag sen. Tyckte den var väldigt bra(Y)

    Vi firar alltid med tårta och ett litet paktet till alla i familjen. Ungarna är de som blir extra glada för att vi firar kärleken i familjen lite extra. De är ju alltid vana att få kärlek. Men just den dagen är det uttalat att det är vår kärlek i familjen speciellt vi firar. Det är så lätt att ta den förgiven annars.
    Lena(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)

  • Svesse60 28 januari 2008

    Alla hjärtans dag firar vi alltid med att uppvakta min lillebror, för han har sin födelsedag då. :)

  • JennyV 28 januari 2008

    Brukar ge min mamma en blomma eller choklad. Laga något gott till familjen. Tänka på mina vänner och slå en signal!

  • Ompiz 5 februari 2008

    Jag brukar få rosor av min kille på allahjärtans dag. Han har också fått rosor, dock blir han inte lika glad som mig, så i år tänkte jag köpa en present till honom som han vill ha och kommer att ha användning av.
    Vi brukar alltid fira alla hjärtans dag med att vi lagar en god middag tillsammans och skålar med vin. Men i år tänkte vi gå till Heaven 23 och äta en mumsig räkmacka eftersom jag inte är ledig iår som jag brukar vara. Men det blir nog mysigt att äta ute också. Efter att vi har ätit så brukar vi mysa ner oss i soffan och titta på någon mysig film!

  • Lena 5 februari 2008

    Vi brukar äta gott och fika något gott:p(L)

  • madde78 13 februari 2008

    jag brukar köpa något till sambon o dottern. Dottern brukar även få något av mormor o morfar o farmor o farfar. Vi brukar även laga något gott o bara mysa om vi är lediga bägge två o det är vi i år.

  • LillaJa 13 februari 2008

    Skaldjur och bubbel (champis den äkta eller bubbelvatten).
    Det brukar vi festa med på Alla Hjärtans dag (L)
    I år blir det "Buavärsting" se mitt recept, samt en halstrad laxbit med chili & flingsalt och riven parmasan. Enkelt och super gott.
    Ha en bra .......... (L).Alla Hjärtans Dag (L)..........önskar jag alla matvänner här i klubben

  • hansdotter 13 februari 2008

    Skrivet av evaldo den 28 jan 2008

    Nej normalt så firar vi inte alla-hjärtans-dag.
    Alla dagar är hjärtansdagar.


    Poäng till dig, Evaldo :p

    Vi firar med nåt litet paket till barnen å en god middag när barnen somnat... Barnen får oxå ett chokladhjärta eller liknande vid frukosttallriken.

  • MrsC 13 februari 2008

    Jag ska bjuda mina killar på "Stekta Falukorvshjärtan" med äkta potatismos på alla hjärtans dag (L) till kvällsmat (L)
    Skickat lite gulliga hemgjorda och köpta kort till mina nära och kära...fastrar...moster... (L)
    Mamma Gulli ska få god bakelse och lite godsaker till kvällsfikat...(L)
    Min familj har firat "Alla HJärtans Dag" sedan 1977. (L)
    Det är alldeles för få kärleksdagar på året så det är en Härlig dag tycker jag.(L)
    Kram MrsC51(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.