Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Alla Hjärtans-meny?

  • LaJefa 12 februari 2009

    Här kommer mina förslag till Alla Hjärtans Dag, en förrätt, en huvudrätt och en väldigt maffig men god dessert...
    Tapas-Tonfisk
    Spansk fläskfilé gryta à la Gran Reserva
    Dajm-banana-split tårta
    Trevlig helg!

  • peppsi 12 februari 2009

    Skrivet av StinaStumpan den 11 feb 2009

    Jag tänker faktiskt vara så "lat" att jag ska beställa en smörgåstårta!
    Sen till efterrätt tänker jag sno ihop en kladdkaka som vi avnjuter med grädde och jordgubbar..
    Enkelt och bra, sen är det bara att njuta av varandras sällskap...:D:D:D

  • peppsi 12 februari 2009

    :) det får bli smörgåstårta och ett glas vi på kvällen

  • Sandra-Louise 12 februari 2009

    Rekommenderar dessa till förrätt!
    Avocadohjärtan

  • tovatova 12 februari 2009

    :'(
    jag ska ha tupperwerparty nu på lördag
    och efter som det är allahjärtans dag så vill jag göra nån kul efterätt!!
    några bra förslag ???

  • Blombukett 13 februari 2009

    Jag ska göra toast skagen till förrätt, med brödet format som hjärtan med hjälp av en pepparkaksform! :) Enkelt och bra!

    Sedan ett smaskigt tips på efterrätt är detta:
    Smördegshjärtan med hallon

    Yummie! :p Det blir det här hemma! :)

    Glad Alla Hjärtans Dag på Er alla! :D

  • Lesthi 13 februari 2009

    Jag tänkte göra dom här till imorgon :D
    http://www.matklubben.se/recept/chocolate_cupcakes_med_ddl_frosting_52786.html

    Och klyftpotatis med vitlöksbröd till middag. (L)

  • tankgirlie 13 februari 2009

    Det här tänkte jag laga till min man på alla hjärtans dag

    Förrätt 1 : Sparrissoppa med parmesanflarn

    Förrätt 2 : Gratinerad getost med ruccola, honung och rostade pinjenötter

    Huvudrätt: Vitlök och rödvinsmarinerad entrecote med vitlöksrostad ungstekt potatis, baconlindad sparris, rödvinsky och chevrekräm

    Dessert: Vit chokladmousse tårta http://recept.nu/1.10178/monika_ahlberg/efterratter_godis/agg_mejeri/1.10178?view=printerfriendly

    Som någon annan skrev, det är viktigt att duka fint och använda riktigt snyggt porslin och uppläggningar :)

  • LillaJa 13 februari 2009

    Jag skall servera:
    Som förrätt:
    En skiva rökt lax fylld med en blandnig av philadelfiaost och pepparot,
    samt en grillad pilgrimsmussla, kryddad med flingsalt och paprika.
    Huvudrätt:
    Makens älsklings rätt...Plankstek
    Jag gör min med riven parmasan ost i potatismoset.

    Ha en bra alla hjärtans dag. (L)

  • Matklartsnart 13 februari 2009

    Alla Hjärtans-dag kräver italiensk mat!

    Jag kommer laga en Melanzane alla Parmigiana (alltså auberginegratäng) till Saltimbocca alla Romana på kycklingfilé, allt enligt Johanna Westmans recept i "Italienskt! Hemma hos Johanna". Kanske orkar vi en liten ostbit och lite frukt därefter. Oh, förstås - proseccon ligger på kylning.

    Det är kärlek!

    Eva

  • JennyV 13 februari 2009

    Vi kommer att fira alla hjärtan idag eftersom min kille inte är hemma i morgon.
    Jag skall laga:
    Förrätt: Vitlökssoppa med paprikatoast
    Huvudrätt: Baconlindad, fylld kyckling med pesto, soltorkade tomater och parmesanost
    Spröda potatisklyftor
    Efterrätt: Vit choklad pannacotta med sommarminnen
    (Y) :p (L)
    Sen kanske jag bakar en tårta i morgon till barnen och mig och bjuder in min mamma!!

  • The_mama97mia 13 februari 2009

    *Puffar* Tack för alla trevliga tips!

  • berggrenskan 13 februari 2009

    Har bjudit hem barnen och eftersom det är Alla Hjärtans dag blir det en tre rätters middag.

    Till förrätt:
    Capaccio på oxfilé med lite parmsanost och pinjenötter
    Varmrätt:
    En ny favorit. Kycklingfilé cordon blue
    Och till efterrätt:
    Ostkaka med mitt barnbarns goda hallonsylt

  • matvett 13 februari 2009

    Jag har ett enkelt tips till frukosten på sängen eller till brödet till middagen... Garnera varje brödbulle med hjärtan utskurna av aprikoser. Ser jättegulligt och aptitligt ut. För hela receptet hänvisar jag till www.matvett.se /Anna Hamilton

  • krakelund 14 februari 2009

    Jag har fått beställning på en kycklinggryta kl 18 och han har köpt sushi till lunch åt mig.Sen jobbar han till sex.

  • asamariah 14 februari 2009

    Åsas förförarpasta

    Den här rätten är fantastiska snabb och enkel men också väldigt romantisk. Min kille, som inte ens gillar avokado, älskar den här rätten och vill alltid ha den när det ska vara speciellt. Den med ett gott glas vitt. Den är också ganska lättsam så att man orkar med en 3rätters om man ska göra det.

  • LinaK84 14 februari 2009

    Ikväll så har jag faktiskt bjudit hem mina föräldrar till mig o killen för att se på melodifestivalen! Ser aldrig föräldrarna längre så de här ska bli jätte mysigt! :)

    Förrätt:
    Enkla och klassiska avocados med skagenröra som inhandlas med omsorg på stans godaste ställe!

    Huvudrätt:
    Plankor med fläskfile och bearnesås lr för den som vill finns det också med oxfile och någon smarig sås.

    Efterrätt:
    Svägerskans goda recpet som jag tyvär inte har namnet på men innehållet e väll i stort sett vit choklad, vispgrädde, kessela och ägg... och så lite hallon till!! E Riktigt gott! :)

    Bilder kommer upp under morgon dagen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.