Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Barndop

  • Heffaklumpan80 24 augusti 2011

    Vad ska man laga till barndop, jag har inga idéer alls {curl-lip}

  • Kakan1986 24 augusti 2011

    Var på barndop för en dryg månad sedan och blev serverad kall mat, det hade jag serverat om jag var du efterssom det blir enklare.
    Vi fick kyckling som var stekt i ugn, kan jag tänka mig med en marinad, samt en kall potatissallad med äpple bl a. Var inte så förtjust i potatissalladen, är personligen emot sånt man geggar ihop efterssom jag tycker det är bättre att var och en får gegga ihop som man vill.

    Jag hade gjort något kallt med kött/kyckling samt hade jag gjort ugnstekt färskpotatis och sen serverat med en stor sallad, lite bröd och ett par olika såser.

    Efterätt hade jag gjort antingen en tårta eller serverat lite olika småkakor.

  • jennienil 24 augusti 2011

    Ska ha dop i helgen och jag ska göra smörgåstårta. Lätt att slå ihop och en riktig klassiker, de allra flesta äter det. Till kaffet har jag bakat kanelbullar, lite småkakor och så ska jag göra en vårgårda tårta.

  • niklasmiddag 24 augusti 2011

    Hur mycket folk är det som kommer? I min familj är vi alltid 30 pers på alla slags tillställningar; oavsett om man fyller ojämt. Vi brukar alltid ha återkommande klassiker som är lätta att göra för flera: chili con carne med lantbröd & grönsallad, enchiladas (lätt att förbereda!), smörgåstårta, tacosbuffé, eller kallskuret med potatis och/eller pastasallad :)

    Lycka till!

    / Sofie, www.niklasmiddag.com

  • llinan 24 augusti 2011

    Hänger på här:) Vi ska också ha barndop för mitt lilla barnbarn snart och ska ha smörgåstårta och tårta till kaffet men jag vet inte riktigt vad vi ska göra till dom barnen som inte äter smörgåstårta. Några förslag?

  • Cassiopeya 24 augusti 2011

    Skrivet av llinan den 24 aug 2011

    Hänger på här:) Vi ska också ha barndop för mitt lilla barnbarn snart och ska ha smörgåstårta och tårta till kaffet men jag vet inte riktigt vad vi ska göra till dom barnen som inte äter smörgåstårta. Några förslag?


    Vad sägs om lyxmacka? Vitt bröd, smör, köttbullar, tomat, gurka, kanske rödbetssallad eller mimosasallad om de gillar det. Går ju också att servera brevid för den som vill ha.

  • mattjejen 24 augusti 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 24 aug 2011

    Skrivet av llinan den 24 aug 2011

    Hänger på här:) Vi ska också ha barndop för mitt lilla barnbarn snart och ska ha smörgåstårta och tårta till kaffet men jag vet inte riktigt vad vi ska göra till dom barnen som inte äter smörgåstårta. Några förslag?


    Vad sägs om lyxmacka? Vitt bröd, smör, köttbullar, tomat, gurka, kanske rödbetssallad eller mimosasallad om de gillar det. Går ju också att servera brevid för den som vill ha.


    Lyxmacka e en bra idé, det brukar jag göra lr en pastasallad smaksatt me pesto å sen tex skinka/kassler, köttbullar, gurka tomat... lr ta reda på vad barnen tycker om å blanda i... tycker det mättar mer än en smörgås...

  • fiaspel 25 augusti 2011

    jag ska ha kallskuret kött och potatisgratäng och en blandsallad smör och bröd

  • mariasmuffins1 25 augusti 2011

    Vi brukar också vara många. Har gjort smörgåstårta på ett dop och på det andra gjorde vi köttfärspaj serverades med bröd och sallad. Eferåt har vi serverat tårta och en kaka.

  • martina63 25 augusti 2011

    Klassikern vid dop är ju smörgåstårta, helst två olika sorter. Gör dem av hönökakor som sätts ihop till en rund tårta. Lägg fyllningen emellan bröden redan kvällen innan så blir tårtorna saftiga. Bara att garenera på dopdagen. Kall skumpa och alkoholfri cider, sedan en riktigt stor tårta gjord i långpanna{eat}

  • Heffaklumpan80 3 september 2011

    Tack för alla bra idéer :)
    Smörgåstårta tror jag att det blir, det är alltid gott.

  • Mistys 3 september 2011

    Skrivet av Heffaklumpan80 den 3 sep 2011

    Tack för alla bra idéer :)
    Smörgåstårta tror jag att det blir, det är alltid gott.


    Blir säkert kanonbra(Y)

    Glöm inte ev vegetarianer bara eller kolla runt om någon är det! Mina barn med mågar blev alltid utan förr innan släkten lärde sig att alla inte äter skinka och räkor. Det blev ofta panik och pinsamt för värden och värdinnan. Nu finns alltid en liten veggi tårta också vid våra träffar;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.