Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bröllopsbuffé för 50 pers

  • chanty 27 februari 2011

    Jag ska gifta mig i maj och ska laga mat själv. Om vi ska ha kyckling, kött, fisk och alla tillbehör (nuddlar, potatis sallad, bulgur, osv...) i buffé, ska vi laga 50 portioner för kyckling, 50 portioner för fisk, 50 portioner för allting som ska serveras?

    Tackar på förhand.

    Unix

  • The_mama97mia 27 februari 2011

    Bra fråga, vet att vi har diskuterat detta i flera trådar angående hur man räknar ut portionsstorlekar och åtgång.
    Jag ska kolla vilka trådar det är, återkommer.

  • Bumbis 27 februari 2011

    Om man inte har buffé så är 200 gram potatissallad lagom till en person. Nu ska du ju ha en massa annat så då är nog 100 gram lagom.
    Vi var på 50-års fest för ett tag sedan och dom hade fläskfilé och kycklingfilé och rostbiff. Fläskfilén och kycklingen hade dom skurit ganska tjockt, ca 2 cm så det gick åt mycket mer än man brukar räkna med. Så vill man att det ska räcka länge så är ett tips att skiva lite tunnare.

  • elleave 27 februari 2011

    Bästa tipset är att kolla i en kokbok, där brukar det stå bufféportioner!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.