Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bröllopsdag idag

• Jenny_N 2 september 2009

Hej på er!

Finns det någon vänlig själ här som har något bra tips. Jag och min man firar bröllopsdag idag, (3 år). Jag tänkte överraska honom med något men jag vet inte vad. Den enkla vägen vore att bjuda ut honom på restaurang som en överraskning. Barnvakten är fixad om det skulle behövas.
    Ett annat alternativ är att laga något gott här hemma och göra det lite lyxigt, men då blir det ju ingen överraskning.

Finns det några bra tisp?

• anluk 2 september 2009

När vi firade bröllopsdag sist så lagade vi maten tillsammans. Lite extra gott, någon god dessert. Ett glas vin under matlagningen, mysig musik. Sedan levande ljus och så till maten. Blev hur mysigt som helst.

Låter mysigt. Tror dock att det är svårt att hitta den där mysig stämningen när man har en vild 2 åring och en blivande julbäbis i magen.
    Barnvakten kan vi bara använda oss av om vi går ut och äter, och för att laga mat när barnet har lagt sig blir så sent då han nu (när vi har semester) kommer isäng efter 20.

Ska jag laga något gott hemma så blir det nog att jag får förbereda det så gott jag kan innan han kommer hem (han jobbar extra idag).

Förslag på vad man kan äta? Gärna enkel för och efterrätt men kanske lite mer krävande huvudrätt.

• marielotta 2 september 2009

Beställ hem mat...något buffeaktigt kanske...
    Fixa själv till en smarrig efterrätt.
    :)

Kanske inte en sån dum idé. Ska undersöka saken!

Har försökt att hitta ett ställe att beställa mat ifrån, typ bufféplanka eller nåt, men det verkar vara helt kört, är ute för sent.

Jag har nu bestämt mig för att laga mat själv och det får bli en trerätters.
    Förrätt Räkfyllda laxrullar
    Huvudrätt Fläskfilé med vitlökssmör och klyftpotatis
    Efterrätt Vanlig hederlig smulpaj med äpple och vaniljsås

Vad tror ni, vill han var gift med mig i tre år till?
    Meddelar imorgon om hur det gick!

• sivan52 2 september 2009

Det låter smarrigt!!!

själv firar jag och min man 35 årig bröllopsdag i november, men vi har bestämt att vi bjuder ut barn och barnbarn på restaurang. Kan ju vara mysigt!!!

Ha en mysig och skön kväll och grattis
    önskar Siv

• marielotta 2 september 2009

Tycker det låter jättegott.
    smulpaj är min absouta favorit, så några år till får du nog:)

• berggrenskan 2 september 2009

Låter gättegott och även en 2-åring brukar kunna uppskatta när det dukas lite finare och tänds ljus och så.

• Lennart_58 2 september 2009

Vill du verkligen överraska din man. ge honom då vanlig god mat, ett par öl, o sen det där som kommer efter 5.

• Lennart_58 2 september 2009

:'( Förresten, hoppas Du inte blev sur över mitt inlägg. Förlåt i så fall. :D

• busan37 2 september 2009

Jag och min man har bröllopsdag när jag fyller år och nu när vi firade 8 år så fyllde jag 40 så det blev 2 fester i en. Vi firade bröllopsdagen på tu man hand dagen efter med en god middag och lite gott & dricka

• MosterNettan 2 september 2009

Skrivet av Lennart_58 den 2 sep 2009

Vill du verkligen överraska din man. ge honom då vanlig god mat, ett par öl, o sen det där som kommer efter 5.

(L) Det går hem... det är jag säker på!!!

• Majainorr 2 september 2009

Skrivet av Lennart_58 den 2 sep 2009

Låter toppen, vi får nog gifta oss tror jag... Skulle helt klart uppskattas här!

• Jenny_N 3 september 2009

Tack för de tips som trillade in i går kväll, nej Lennart58 jag blev inte sur!

Maten belv väldigt lyckad och god, somnade proppmätta!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.