Finns det någon vänlig själ här som har något bra tips. Jag och min man firar bröllopsdag idag, (3 år). Jag tänkte överraska honom med något men jag vet inte vad. Den enkla vägen vore att bjuda ut honom på restaurang som en överraskning. Barnvakten är fixad om det skulle behövas.
Ett annat alternativ är att laga något gott här hemma och göra det lite lyxigt, men då blir det ju ingen överraskning.
Finns det några bra tisp?
anluk2 september 2009
När vi firade bröllopsdag sist så lagade vi maten tillsammans. Lite extra gott, någon god dessert. Ett glas vin under matlagningen, mysig musik. Sedan levande ljus och så till maten. Blev hur mysigt som helst.
Jenny_N2 september 2009
Låter mysigt. Tror dock att det är svårt att hitta den där mysig stämningen när man har en vild 2 åring och en blivande julbäbis i magen.
Barnvakten kan vi bara använda oss av om vi går ut och äter, och för att laga mat när barnet har lagt sig blir så sent då han nu (när vi har semester) kommer isäng efter 20.
Ska jag laga något gott hemma så blir det nog att jag får förbereda det så gott jag kan innan han kommer hem (han jobbar extra idag).
Förslag på vad man kan äta? Gärna enkel för och efterrätt men kanske lite mer krävande huvudrätt.
marielotta2 september 2009
Beställ hem mat...något buffeaktigt kanske...
Fixa själv till en smarrig efterrätt.
:)
Jenny_N2 september 2009
Kanske inte en sån dum idé. Ska undersöka saken!
Jenny_N2 september 2009
Har försökt att hitta ett ställe att beställa mat ifrån, typ bufféplanka eller nåt, men det verkar vara helt kört, är ute för sent.
Vad tror ni, vill han var gift med mig i tre år till?
Meddelar imorgon om hur det gick!
sivan522 september 2009
Det låter smarrigt!!!
själv firar jag och min man 35 årig bröllopsdag i november, men vi har bestämt att vi bjuder ut barn och barnbarn på restaurang. Kan ju vara mysigt!!!
Ha en mysig och skön kväll och grattis
önskar Siv
marielotta2 september 2009
Tycker det låter jättegott.
smulpaj är min absouta favorit, så några år till får du nog:)
berggrenskan2 september 2009
Låter gättegott och även en 2-åring brukar kunna uppskatta när det dukas lite finare och tänds ljus och så.
Lennart_582 september 2009
Vill du verkligen överraska din man. ge honom då vanlig god mat, ett par öl, o sen det där som kommer efter 5.
Lennart_582 september 2009
:'( Förresten, hoppas Du inte blev sur över mitt inlägg. Förlåt i så fall. :D
busan372 september 2009
Jag och min man har bröllopsdag när jag fyller år och nu när vi firade 8 år så fyllde jag 40 så det blev 2 fester i en. Vi firade bröllopsdagen på tu man hand dagen efter med en god middag och lite gott & dricka
MosterNettan2 september 2009
Skrivet av Lennart_58 den 2 sep 2009
Vill du verkligen överraska din man. ge honom då vanlig god mat, ett par öl, o sen det där som kommer efter 5.
(L) Det går hem... det är jag säker på!!!
Majainorr2 september 2009
Skrivet av Lennart_58 den 2 sep 2009
Låter toppen, vi får nog gifta oss tror jag... Skulle helt klart uppskattas här!
Jenny_N3 september 2009
Tack för de tips som trillade in i går kväll, nej Lennart58 jag blev inte sur!
Maten belv väldigt lyckad och god, somnade proppmätta!
Hej på er!
Finns det någon vänlig själ här som har något bra tips. Jag och min man firar bröllopsdag idag, (3 år). Jag tänkte överraska honom med något men jag vet inte vad. Den enkla vägen vore att bjuda ut honom på restaurang som en överraskning. Barnvakten är fixad om det skulle behövas.
Ett annat alternativ är att laga något gott här hemma och göra det lite lyxigt, men då blir det ju ingen överraskning.
Finns det några bra tisp?
När vi firade bröllopsdag sist så lagade vi maten tillsammans. Lite extra gott, någon god dessert. Ett glas vin under matlagningen, mysig musik. Sedan levande ljus och så till maten. Blev hur mysigt som helst.
Låter mysigt. Tror dock att det är svårt att hitta den där mysig stämningen när man har en vild 2 åring och en blivande julbäbis i magen.
Barnvakten kan vi bara använda oss av om vi går ut och äter, och för att laga mat när barnet har lagt sig blir så sent då han nu (när vi har semester) kommer isäng efter 20.
Ska jag laga något gott hemma så blir det nog att jag får förbereda det så gott jag kan innan han kommer hem (han jobbar extra idag).
Förslag på vad man kan äta? Gärna enkel för och efterrätt men kanske lite mer krävande huvudrätt.
Beställ hem mat...något buffeaktigt kanske...
Fixa själv till en smarrig efterrätt.
:)
Kanske inte en sån dum idé. Ska undersöka saken!
Har försökt att hitta ett ställe att beställa mat ifrån, typ bufféplanka eller nåt, men det verkar vara helt kört, är ute för sent.
Jag har nu bestämt mig för att laga mat själv och det får bli en trerätters.
Förrätt Räkfyllda laxrullar
Huvudrätt Fläskfilé med vitlökssmör och klyftpotatis
Efterrätt Vanlig hederlig smulpaj med äpple och vaniljsås
Vad tror ni, vill han var gift med mig i tre år till?
Meddelar imorgon om hur det gick!
Det låter smarrigt!!!
själv firar jag och min man 35 årig bröllopsdag i november, men vi har bestämt att vi bjuder ut barn och barnbarn på restaurang. Kan ju vara mysigt!!!
Ha en mysig och skön kväll och grattis
önskar Siv
Tycker det låter jättegott.
smulpaj är min absouta favorit, så några år till får du nog:)
Låter gättegott och även en 2-åring brukar kunna uppskatta när det dukas lite finare och tänds ljus och så.
:'( Förresten, hoppas Du inte blev sur över mitt inlägg. Förlåt i så fall. :D
Jag och min man har bröllopsdag när jag fyller år och nu när vi firade 8 år så fyllde jag 40 så det blev 2 fester i en. Vi firade bröllopsdagen på tu man hand dagen efter med en god middag och lite gott & dricka
(L) Det går hem... det är jag säker på!!!
Låter toppen, vi får nog gifta oss tror jag... Skulle helt klart uppskattas här!
Tack för de tips som trillade in i går kväll, nej Lennart58 jag blev inte sur!
Maten belv väldigt lyckad och god, somnade proppmätta!