Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Diamantbröllop, baka ?

  • Varg218 17 juli 2009

    Mina morföräldrar skall fira 60årig bröllopsdag den 23e juli och jag undrar om det finns någon därute som har ett bra tips på något riktigt festligt som man kan baka?
    Vill inte göra någon "simpel" jordgubbstårta, utan gärna något lite mer avancerat och som ser riktigt... ja... festligt ut. Helst skall det ju smaka gudomligt också :D
    Jag är vegetarian, så inget gelatin i. (men ägg och mjölk och så går bra)
    Tacksam för tips och all möjlig inspiration!
    Lee.

  • pigelin 25 juli 2009

    Hej!
    Det är kanske lite sent att komma med ett förslag nu. Men jag "Coolt, 60 år!" Sen kom jag på att jag hade sett ett par den 23 juli som också firade diamant bröllop, men det är väl inte så vanligt med sådana bröllopsdagar, så det kanske är samma...? Jag läset det i Corren (tidning i Östergötland).
    Sedan tänkte jag lite till... Vad kallas det när man firar 70 årig röllopsdag?? Det kan inte vara särsilt vanligt, men det finns säkert. Någon som vet?

  • sivan52 25 juli 2009

    På den listan jag fick fram heter 70 årig bröllopsdag Järnbröllop

    kram Sivan

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.