Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterrätt till bröllop för 150 gäster.

  • Basi 9 maj 2009

    Jag och min man gifter oss i september. Nästan allt i planeringen har gått bra men nu har vi stött på ett problem.
    Vad bjuder man på för en god och enkel efterrätt som kan göras åtminstone dagen innan? Totalt är vi ca 150 personer.
    Vi kommer även att ha en tårta och den är en moussetårta med vinbärssmak.

    tacksam för all hjälp!

  • anluk 9 maj 2009

    Själva hade vi glass med jordgubbar och ostkaka med grädde. Mycket uppskattat och mycket gott!

  • gimmiahug 9 maj 2009

    Hej!

    Vad har ni för förutsättningar vad gäller kök, utrustning, förvaring och kökshjälp?

  • lockemicke 9 maj 2009

    man kan ju göra en enkel Chocklad mouse det är alltid uppskattat

    du kan också göra muffins som du spritsar ut grädde på ovansidan och lägger på någon röd sak som kanske en bit jordgubbe.


    om du vill har jag ett mycket bra recept på Cocklad Mouse som jag fick från Anders Greindal en stor kock i Danmark

  • ros 9 maj 2009

    :)Hej!
    På ett bröllop som vi var på så hade dom gjort vaniljpannacotta på långpannor.
    Skar det i "tårtbitar" och la på tallrikar med en hallonspegel, färska hallon och dekorerat med citronmeliss

  • Basi 15 juni 2009

    Skrivet av gimmiahug den 9 maj 2009

    Hej!

    Vad har ni för förutsättningar vad gäller kök, utrustning, förvaring och kökshjälp?


    Fullt utrustat kök. Men helst skall efterrätten endast serveras på stället..

  • AnneNi 15 juni 2009

    Någon god glasstårta kanske? Själv gjorde jag glasstårtor med mascarponeost och hallon/blåbär till ca 70 pers på en bröllopsbrunch. Dessa belv väldigt goda och uppskattade. Inte jättesvåra att göra och bara att ta upp från frysen en stund innan servering. Vill man att de ska serveras vid platsen kan man skära upp bitar och dekorera med lite färska bär o lite citronmeliss eller liknande. Vill du ha receptet så hör gärna av dig!

  • Littlemoon 15 juni 2009

    På vårt bröllop serverades fruktkräm med vispgrädde. Det är en tradition på bondbröllopen i de trakterna där jag bor i Österbotten.

  • marielotta 15 juni 2009

    Hej,
    tycker att glass med någon frukt låter gott och inte avancerat.
    Färsk frukt till är gott, men annars kan man ha fruktcoctail till.

    Marängsviss kanske....

    eller denna :)

    Bär och kexdessert

  • zudette 15 juni 2009

    Vi hade Frozen Cheesecake på vårt bröllop. Till denna hade vi färska bär - jordgubbar och hallon! Om man vill ha ännu mera piff så kan man ju t om ha en chokladsås till! Enkelt att förbereda och supergott! Kan ju göras veckan innan om man vill! Dessutom kan man utan problem göra den laktosfri om det är ett måste utan att det blir nån skillnad på efterätterna!

  • mooseella 15 juni 2009

    Pannacotta på yoghurt och valfria bär, görs bra en dag i förväg Alla får var sitt glas/kopp med pannacottan i. Vill man vara mera avancerad så gör en cappucinobryle. Kanongod sak. Serveras på samma sätt som pannacottan.

    Båda recepten finns i min kokbok här.

  • Hilda_graaf 7 juli 2009

    Vad sägs om en brownie med vit chokladmousse och färska hallon, toppa med en citronmeliss.
    En enklare variant om det är buffé: turkisk yoghurt med hallon och flytande honung.

  • Lenkan 7 juli 2009

    Min mamma gifte sig i lördags, vi bakade kladdkaka i långpannor och skar i portionsbitar, serverade med spraygrädde och konserverade mandariner. Blev billigt och enkelt och mycket uppskattat

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.