Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Egen stol!!!!

  • farmoringer 18 november 2008

    Stort GRATTIS till Prima på födelsedagen.....

    HURRA HURRA HURRA HURRA....

    Menyn såg läcker ut....

  • stinta 18 november 2008

    Skrivet av Prima den 18 nov 2008

    Fördrink:
    Kall Vit Glögg


    TACK! Just vad jag sökte(Y) Den 29e ska vi ha fest för min man som fyller 50 år och tänkte eftersom det ändå är första advent så tänkte vi bjuda på glögg och det här lät väldigt intressant
    Jättegrattispå din födelsedag också, hipp hipp hurra hurra hurra hurra

  • stinta 18 november 2008

    och jättetack till er andra också som har lek, mat och andra förslag(Y)(L)

  • ida85 18 november 2008

    jag tror inte att det blir sur om dem får betala sin egen mat på restaurangen . Det har jag gjort flera ggr när man vart ut & ätit med vännerna om nån har fyllt åt . Men det är ju ändå alltid mysigast att vara hemma :) Man behöver inte göra så svårt för sig . pajer, kanske nån fräsch pastasallad, en vanlig sallad med någon eller några goda dressingar till , eller kanske flera olika snittar. Och sen kan man bjuda på fördrinken, men resten av drickan får dem bekosta själv . tror ingen tar illa upp för det ! Men hoppas att det ordnar sig i alla fall . Att förbereda en fest kan vara knepigt om man ska vara många .

  • Glitterfia 18 november 2008

    Önskar dig Prima en riktigt trevlig födelsedagsfest och grattis.
    Jag blev också nyfiken på din tacogratäng :D

  • Prima 27 november 2008

    Menyn i nuläget! Smarrigare än smarrigast och nog inte fööööör mkt jobb faktiskt. :)

    Fördrink:
    Bubbel samt varm brietårta (recept finns här på klubben). Enkelt smidigt o inget jobb direkt.

    Huvudrätt:
    Potatisgratäng samt Elpatrons Bakade potatisröra (finns i tråden Nyårsfest för 16), samt två sorters kött att välja på: fläskfile m balsamico samt baconlindad sådan med soltorkade tomater. Tomatsallad med fetacreme (som tillbehör till tomaten). Bra mat som går att förbereda, inte särskilt krångligt.

    Dessert:
    Kaffe och chokladtårta (en kladdtårta med chokladklädnad). Hur enkelt kan det bli? Men gott!

    Det blir nog rätt smarrigt va? :)

    maken ska få skala en massa potatis! :)

  • Prima 27 november 2008

    Skrivet av stinta den 18 nov 2008

    Skrivet av Prima den 18 nov 2008

    Fördrink:
    Kall Vit Glögg


    TACK! Just vad jag sökte(Y) Den 29e ska vi ha fest för min man som fyller 50 år och tänkte eftersom det ändå är första advent så tänkte vi bjuda på glögg och det här lät väldigt intressant
    Jättegrattispå din födelsedag också, hipp hipp hurra hurra hurra hurra
    Varsågod! Jag lovar, det är väldigt gott och friskt!! Samt en smakupplevelse faktiskt, så trodde man lixom inte att glögg kunde smaka :) Lycka till och hoppas det smakar!

  • elpatron 27 november 2008

    Nu har jag inte läst hela tråden men en sak slog mig, är inte taxi för 40 personer dyrt, som ni ska bjuda på? Är det inte bättre att bjuda på maten o låta dom betala resan då? 40 pers, dividerat med 4 pers per bil, är 10 bilar. Bara en tanke....

  • elpatron 27 november 2008

    Vad kul att se mitt förslag om potatisröran med gorgonzola :) *stolt*
    Glömde säga grattis oxo.. GRATTIS!! (Y)

    Ett annat alternativ är ju att ta 25:- per person, billigt för gästen och hjälp till er.
    Önskar er en trevlig kväll. :D

  • Prima 27 november 2008

    Skrivet av elpatron den 27 nov 2008

    Nu har jag inte läst hela tråden men en sak slog mig, är inte taxi för 40 personer dyrt, som ni ska bjuda på? Är det inte bättre att bjuda på maten o låta dom betala resan då? 40 pers, dividerat med 4 pers per bil, är 10 bilar. Bara en tanke....


    Helt sant! MEN jag ska ha festen hemma - så bekymret är över :) Men visst slog tanken mej att det nog skulle kosta en del... hihi

    Nu ska jag bara hitta bord o stolar till 25 pers (tyvärr en del avbokningar) men sen är allt klappat o klart. Utom sånghäftet slog det mej just, men det löser sej! :)

  • elpatron 27 november 2008

    Tråkigt med avbokningar, men typiskt svenskt anser jag, oseriöst att göra så. :(
    låna stolar av grannar, utemöbler etc.
    Sånger googlar du fram (Y)

  • Prima 27 november 2008

    puffelipuff

  • elpatron 27 november 2008

    chip´n´dale

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.