Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

familjemiddag... HJÄLP!!

  • tjohansson 25 september 2009

    Hej fyller 30 nästa fredag och ska bjuda familjen på middag.... nån som har något tips på förrätt och efterrätt... till huvudrätt tänkte jag göra kyckling med parmaskinka,, rostad potatis och vinsås.... om inte nån kommer med något bättre förslag... har verkligen idetorka nu!! Vi blir 10 stycken

  • Annafbg 25 september 2009

    Kyckling med parmaskinka låter jättegott!
    Här är mina favoriter när det gäller för- och efterrätter just nu:
    Skagenröra på mitt sätt

    Smörstekta päron med chokladmousse
    Fransk chokladpaj

    Grattis i förskott!

  • hansdotter 25 september 2009

    GRATTIS I FÖRSKOTT!!!
    Hoppas att du får många paket:D!!!

    Vad gäller maten så tycker jag att ovanstående pärondessert låter helt underbar! Annars går det ju att gå till chokladfabriken och köpa några fina chokladbitar och ta dem enkelt till en kopp kaffe med avec. Så du inte känner stress inför din dag! Glöm inte att njuta!!!!!!

  • marielotta 25 september 2009

    Hej,
    Hoppas du får en bra dag :)
    Gör ett försök att ge dig inspiration.

    Toast med skagenröra
    Bär och kexdessert
    Persikor med havretäcke

  • AnneNi 25 september 2009

    Avokadohalvor med skagenröra är alltid gott tycker jag. Och till dessert, kanske toscapäron med vaniljglass eller vaniljsås? Supergott tycker jag och inte så avancerat heller.
    Grattis och lycka till!

  • pehrzonflickan 26 september 2009

    En liten råraka med creme fraiche och löjrom till förrätt och ostglass med varm sylit till efterrätt!
    Grattis föresten.

  • tjohansson 26 september 2009

    Skrivet av Annafbg den 25 sep 2009

    Kyckling med parmaskinka låter jättegott!
    Här är mina favoriter när det gäller för- och efterrätter just nu:
    Skagenröra på mitt sätt

    Smörstekta päron med chokladmousse
    Fransk chokladpaj

    Grattis i förskott!


    PÄronen lät supergott så det får det nog bli =)..... o skagenröra till förrätt,, vill ha i krustader till skagenröran men blir inte dom mjuka ganska fort så det blir svårt att förbereda =/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.