Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Födelsedag!

  • MrsCash 31 oktober 2008

    Har så dålig fantasi!
    Ska bjuda på födelsedagskalas nu på söndag, och jag är osäker på vad jag ska bjuda på.
    Det är ca. 12-13 personer varav 3 är diabetiker.
    Skulle vilja ha tips på någon god, men enkel mat och sedan efterrätt och någon sockerfri efterrätt.

    Är tacksam för svar (L)

  • keysbmv 31 oktober 2008

    efterratt: vispgradde vispad och blandad med youghurt och farska bar(hallon). Vi ater det jamt,
    latt och sockerfritt och den som vill kan satta honung eller chokladsas pa, Vi serverar detta i vin eller martiniglass. Och ser festligt ut, kan goras tidigt pa dagen aoch forvaras i kylskap.

    Huvudratt: flaskfile , skar i 2 cm bitar, bryn latt, och satt i ungspanna. skojl ur stekpannan med
    gradde, mjolk eller gor sas med vetemjol (koka 8 min), tack kottet med burkchampinjoner och sasen i ugnen 400 grader 30-45 min. Gor potatismos till.
    Hoppas du kan lasa - jag har inga svenska bokstaver. Fordelen med detta mal ar att man inte behover bereda medan gasterna anlander. Allt kan beredas nagra minuter pa forhand.

  • Eery 31 oktober 2008

    mixa två stycken mogna mangosar blanda i fyra stycken passionsfrukter (bara kärnorna naturligtvis) :D varva med vanilj yoghurt eller naturell som ovan

    gott med lite honung men inget måste.. :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.