Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

födelsedags fest

  • loa 24 mars 2009

    Ska om några få veckor ha födelsedagsfest med ca 25 gäster, bara vuxna. Vi har tänkt att bjuda på buffe, inte med något speciellt tema, och saknar lite idéer på vad vi kan bjuda på. Tar tacksamt emot förslag

  • Disen 25 mars 2009

    Oj, det finns mycket att välja på. Här kommer lite förslag från mig:

    Pastasallad med såser (ex mango chutney, sweet chili, fetaost)
    Kall marinerad fläskfilé och kycklingfilé
    Kallrökt lax
    Grillade kycklingben
    Tjälknöl
    Kassler eller rostbiff i skivor
    Fruktfat med melon och vindruvor m.m.
    Bröd, kex med olika ostar
    Minipajer eller stora kalla pajer.

    Ja, nu "rabblar" jag bara upp olika alternativ så du får lite ideér.
    Recept hittar du säkert här. Här får du mina iallafall.
    Avokadopaj
    Fetaostpaj
    Minipajer med havets läckerheter
    Pestosnurror
    Örtbaguetter

    Lycka till med festen:D

  • zonale 25 mars 2009

    Här kommer mitt förslag:
    Festlig bricka med kallskuret och ost

  • gimmiahug 25 mars 2009

    Buffé är alltid väldigt uppskattat men många gånger jobbigt att åstadkomma eftersom man VILL så himla mycket! Har med åren lärt mej att hålla det ganska enkelt och att välja rätter som till största delen kan förberedas. Nu när det snart är vår kanske det kan vara trevligt med cevice i små portionsglas, rökt lax på fat tillsammans med salladsgrönsaker och sås på creme fraiche, stenbitsrom, dill och gräslök, marinerad fläskfilé (ugnssteks dagen innan festen, skivas och marineras sedan över natten i olivolja, citron, vitlök och örter - serveras i sin marinad), någon god potatissallad och kanske lite taboulleh? Hembakat bröd till och det är klart! Det enda man behöver göra på själva festdagen är såsen till laxen och taboulleh, så hinner man förbereda sej och sedan bara ha kul i stället! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.