Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Födelsedagsfest !

  • Runan 13 september 2008

    Om en månad fyller min man 70 år. Vi tänkte bjuda släkt och vänner på en höstbuffe. Jag är mycket tacksam för förslag på vad denna bör innehålla. Vi blir ca 20 pers.

  • redd 13 september 2008

    Skall det vara en höst buffe så bör det finnas någon form av grönsakssoppa på höstens primörer tycker jag (potatis, morötter, ärtor etc. etc.)

    Ifall det är någon aktivitet utomhus föreslår jag att servera soppan direkt efter det gärna i stora koppar med en sked till så dom som vill dricka den kan göra det och dom som föredrar sked kan göra det, även dom som inte är så förtjusta i soppa brukar uppskatta att bli varma igen ;) (att soppa är nästan gratis att göra gör ju inte saken sämre. ;))

  • Runan 13 september 2008

    Tack för förslaget redd! Soppa är en bra ide´ att börja med. Grönsakssoppa eller kanske svampsoppa kan jag tänka mig att bjuda på.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.