Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förrätt och dessert som kan förberedas flera dagar innan bröllopet

  • em_peter 16 augusti 2010

    Hej!

    Jag ska gifta mig nästa sommar och börjat planera middagen. Jag undrar om någon har något gott recept på förrätt och dessert som kan förberadas några dagar innan bröllopet?
    Vi ska ha ca 60 gäster. Jag har funderat lite på laxcarpaccio, som man skär och fryser ner.
    Med vänlig hälsning
    E

  • mattjejen 16 augusti 2010

    Hej!
    Förra året hjälpte jag min bror å svägerska me maten till deras bröllop men 100 gäster. Till förrätt hade dom SOS (smör, ost, sill) det var ett par sorters sill, ett par stavar med västerbottenost, en bit gott knäckebröd tex Leksands Fäbodknäcke å smör... Allt går att förbereda för att sedan läggas upp på assietter...
    Till efterrätt gjorde jag vaniljpannacotta som dom serverade me hemgjord plommonmarmelad... Jättegott! Finns många goda recept på pannacotta här på MK.. Om det finns allergiker så går det utmärkt att göra pannacottan med laktosfri grädde å även med mindre socker om nån e diabetiker.
    All mat var mkt uppskattad av gästerna..

    Va kul att ni ska gifta er {kissing} men delegera ut uppgifter till nära å kära om ni ska fixa mkt själva. Vi som va me å hjälpte till med mat å annat som skulle fixas tyckte det va jättekul!

    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.